Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.30. 11:37 mijemaja

Eperöntet

Címkék: citrom eper mártás öntet #összes édes mártás gyümölcsös mártás

Ilyet csak akkor szabad csinálni, ha olcsó az eper.

-          Megmosott, összevágott epret cukrozok, és megvárom, míg jó sok levet ereszt.
-          Hozzáadok ½ citrom levét, esetleg egy narancs levét is hozzáfacsarom. (néha huncutkodok is, mert konyakot vagy rumot, vodkát is keverek hozzá egy ek-nyit)
-          Összeturmixolom és kész is.
 
Finom magában, de sütik mellé egyenesen fantasztikus! (A képen vajas tésztából készített epres levéllel esszük, tudjátok, törékeny, múlékony kiélveznivaló eperszezon volt…)

Ugyanezt télen MIRELIT EPERBŐL is készítem.

Kiszámoltam, általában a negyven dekás eper bőségesen elég nekünk vagy krémlevesnek, vagy öntetnek. Pl. rétes mellé szeretem nagyon! Az ára annyi, mint egy kilónyi almáé. Nincsen csuma, veszteség - szerintem árban is megéri, ráadásul turmixoknak is jó (eper, banán, joghurt, ksi mandulatej, kis fahéjjal - próbáljátok ki! Fanni nagyon szereti.)

Ráadásul a mirelit epret én magában megenni már csak magamban szoktam, mert elég töppedt lesz, mire felenged.

(Bár van egy trükköm: piros gyümölcslébe teszem a mirelit epret – felengedtetem benne – összeturmixolva  szuperfinom eperkrémlevest kapok. Szoktam vaníliás cukorral, kis citromlével ízesíteni, és nagyon szeretjük.)

Szóval a mirelit epret is cukorral szórom meg – és mire megolvad, turmixolható.

 

EPERÖNTET KARAMELLIZÁLVA

Vagy cukorral, vagy mézzel karamellizálom. Higgyétek el, más és más ízű, de nem is figyeltek rá – mert így is-úgy is finom.

A cukor (vagy a méz) kezd folyni, barnulni, akkor rögvest rádobom a félbe vágott  eperszemeket. Azért vágom félbe, így könnyebben enged levet, s jobban átpirul. Ez csak nekem fakszni.)

Átforgatom (vigyázat! Ez a köpködős-sercegős szakasz!) Hozzáöntöm az eper levét is.

Ez perceken belül valami hihetetlen finom RESZTER lesz.

Mi odahaza rösztinek hívtuk, és Ausztriában döbbentem rá, hogy a RÖSZTI az a krumplilepény arra feléjük. Aztán rájöttem, a RESZTER ami németül zwetschkenröster= szilvareszter talán az ikladi svábok közvetítésével szilvaröszti lett.

S ha már a szilvaröszti egy darabos forró mártás, akkor az eper ugyanígy eperröszti –de nem tudom, hányan hívják így rajtam kívül…

Flambírozható!!!!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr52120565
süti beállítások módosítása