Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.07.06. 13:16 mijemaja

Áfonyaleves almakompóttal

Címkék: alma leves áfonya #összes

Erdélyben szedtem áfonyát a havasokban, élveztem, futkostam, kerestem, ettem kétpofára, aztán azt mondta az egyik hegymászó srác mellettem: kéne egy botot szerezni nekem, hogy mielőtt lehajolok az áfonyához, azzal bolygassam meg kicsit. Miért?- értetlenkedtem. Hát, a kígyók miatt – mondta, és nem somolygott, tényleg vannak kígyók… Az áfonya viszont fantasztikus ott szedte kint az erdőn, a bolti áfonya nem egészen olyan, de magamnak mégse tudnék eleget termelni. Az áfonyalevél finom teának – ugye már mondtam?

Nézzük az áfonya krémlevest.
 
1. Mirelit áfonya van idehaza: azt felolvasztom kevés cukorral megszórva.
 
2. megfőzöm az almakompótot, az olcsóbb, mint az áfonya, és egészen finomak együtt.
 
 
 
 
3. Az áfonya és az almakompót összekeverése után összeturmixolom az egészet.
Ha nem elég édes, akkor mézzel utánízesítem.
 
Lehet enni így magában.
Tálaláskor
-          belekeverek pár szem áfonyát egészben,
 
 
 
 
 
 
 
 
-          egy-két almakompót darab is elfér hozzá, finom benne!
 
 
 
 
 
 
 
Tejszínes áfonyakrémleves
 
Kevés tejjel és tejszínnel elkeverem (óvatosan, apránként hígítva – ha összeforralom, krémes tejszínes áfonya krémleves lesz belőle!
Ha ezzel túlhígítanám, akkor étkezési keményítővel sűrítem.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr992133272
süti beállítások módosítása