Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.08.13. 11:54 mijemaja

Kairói csirke shoarma de lehet pulyka marha vagy birkashoarma is

Címkék: marhahús főétel pulykahús csirkehús húsok #összes birkahús egyiptomból

„SVÁRMA” azaz shoarma - ahogy az egyiptomiak is nevezik, jellemzően arab étel.

A mohamedán hitnek megfelelően eredetileg birkából készítették, én marhából kóstoltam. Érdekes volt, egzotikus ízű, de nem álltam le kigondolni, miből is készült, és el is feledkeztem már róla, amikor a minap rámkacsintott Kotányi Világjáró ORIENT fűszersorozatából a „Kairói shoarma” fűszerkeverék.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kotányi „Kairói shoarma” receptje, mint közkincs:
 
40 dkg csirke- vagy pulykahúst kockázzunk fel, lisztben forgassuk meg,
Majd 1-3 ek forró olajban pirítsuk meg,
Fűszerezzük ezzel a fűszerkeverékkel
 
Jól keverjük meg, öntsük fel 1 dl tejszínnel, és kis lángon 10 percig főzzük.
Kotányi tipp: ételünket gazdagíthatjuk póréhagymával, vagy ananásszal és mazsolával. Köretnek tésztát és rizst ajánlunk.
 
Ezzel szemben az autentikusabb emlékeim szerint a hús birka vagy marha, a körete pita volt, és kiraktak mellé mindenféle finomságot, öntetet:
 
      -          a szokásos fokhagymás szósz,
      -          csípős piros szósz,
      -          apróra vágott hagyma,
      -          zúzalékszerűre vágott paprika,
      -          minikocka paradicsom…
 
Igaz, nem Kairóban ettem. Nálunk Magyarhonban a gyros is átment csirkébe, mért ne mehetne át a shoarma?
 
Az én csirke shoarmám
 
Ezek után mégiscsak megpróbáltam felidézni, hogyan is készíthették el úgy, ahogyan én hozzájutottam, elfogadva, hogy a fűszerkeverék jó.
 
1. Fél kilónyi csirkemellet csíkokra vágtam, és elkevertem a fűszerkeverékben. Adtam hozzá olajat, beraktam egy jól záródó edényben a hűtőbe egy napra érlelődni.
 
 
2. Másnap a saját olaján forró serpenyőbe öntöttem, nagyon jól átpirítottam, megsóztam, megborsoztam, a fűszerkeveréket hozzáadtam.
Jól elkevertem, hozzáadtam kevés fehér bort (lehetne húslevest, zöldséglevest, tejszínt is, és minddel másabb kicsit az íze).
 
3. Lefedve, nagyon kis lángon egy negyedórát pároltam, aztán lepirítottam a végén és egy kevés citromlével savanyítottam!!!
 
Tálaltam:
-          tésztával (a képeken spagettivel)
-          kurkumás rizzsel
-          pitával
     főtt krumplival
     nagyon finom a rósejblivel, és azt eszik ám Kairóban is
 
 
 
Az igazi egyiptomi tálalás egyébként a következő volt (IGAZI ARAB DŐZST TESSÉK ELKÉPZELNI)
 
Középen a hús, mellette a pita egy tányéron, körötte a shoarma kísérete:
 
     -          fokhagymás joghurtos fehér szósz/majonézes szósz és /vagy tzadziki
     -          zöld saláta,
     -          uborka
-          paradicsom
-          színes, húsos paprika
-          Lilahagyma karikák vékonyra szeletelve
-          Vöröshagyma igen apróra kockázva
-          Olajbogyók
-          Sajtkockák
-          Pirított gomba
-          Pirított hagyma
-          Fűszeres sós vízben főtt bab
-          Megfőzött csicseriborsó
 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr632218819
süti beállítások módosítása