Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.10.12. 14:51 mijemaja

Rántott karfiol

Címkék: főétel karfiol előétel rántott #összes

Egyszerű, finom – épp csak a prézlis olajban sütés miatt ritkán készítem nektek. (Tudjátok, megesszük az egészségtelen sült olajat is vele - persze attól még én is szeretem…)

Hozzávalók:
      -          karfiol
      -          liszt-tojás-prézli és a sütéshez olaj
      -          fűszernek: só, bors
 
Előkészítése:
 
      -          a karfiolt rózsáira szedem és cirka öt percig felforralom sós vízben.
 
      -          leszűröm a karfiolt és lecsöpögtetem (A főzővíz egyik része jó lesz zöldségleveshez/főzelékhez, egy részéből besamelt készíthetek – tej mellett ezt is használom hígításhoz-, és jó lesz a rántott karfiolt belemártogatni.)
 
      -          a panírhoz felverem a tojásokat, sózom, fűszerezhetem (borssal, reszelt szerecsendióval, reszelt sajttal, zöld petrezselyemmel, magocskákkal ízesíthetem)
      -          három tálkába egymás mellé szépen belerakom a lisztet, a felvert tojásokat, a zsemlemorzsát
 
Elkészítés: előveszem a karfiol rózsákat, és szépen sorjában bepanírozom: liszt-tojás, morzsa, esetleg még egyszer tojás és morzsa.
 
Forró és bőséges olajban kisütöm a bepanírozott karfiolrózsákat, majd rácsos tálkába, szalvétára szedem ki őket.
 
Lehet a tojást úgy felverni, hogy a fehérjét habbá verem, úgy forgatom össze a tojássárgával, így habosabb lesz a panír. (Én szeretem így.)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr192365523
süti beállítások módosítása