Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.11.05. 08:40 mijemaja

Avokádókrém Katinkának

Címkék: olaj hagyma fokhagyma előétel lime avokádó #összes mexikóból

 

 

 

 

 

 

 

Az úgy történt, hogy Katinka egyszer azt mondtad: mi lenne, ha ennénk avokádókrémet?

Épp lent voltunk Aszódon – a változatosság kedvéért természetesen a temetőben-, s a Galga mentén van egy zöldséges bolt. Reméltem, hogy galgavölgyi zöldségekkel és gyümölcsökkel tele, de nem, még szezonban is a nagybaniról. (Mint az egyszeri parasztruhás néni a Bosnyák téri piacon: tél végén szép körtét árult, ámulva kérdeztem tőle, hogy tudta eltenni, hogy a körte még most is ilyen szép, mire édesen mosolyogva azt felelte, nem tudom, lelkecském, én csak megvettem ezt az argentin körtét a nagybanin”)
Szóval nem galgavölgyi bio, de hétvégén is nyitva szokott lenni, és betérünk néhanap vásárolni ezt-azt. Hát ott sötétlett-zöldellett nekem egy avokádó. (Ugye, megmondtam, hogy ez nem magor őshonos szittya gyümölcsbolt…)
Így lett avokádóm. Azóta tudom, mázlim volt, friss, fényes és érett volt. Valami nagyon egyszerűt szerettem volna, így ez lett a mi avokádókrémünk.
 
Az alaprecept hozzávalói:
 
      -          egy szép zöld, fényes és puhára érett avokádó belseje, (félbevágva, magját kivéve, héjából a húsát kikanalazva, majd villával jól összenyomkodva (1)
      -          azonnal hozzá ½ - 1 citrom leve (mérettől és többlet hozzávalók mennyiségétől függően, fontos, hogy ne legyen savanyú, csak pikánsan savanykás), nehogy megbarnuljon az avokádó (nem ront az ízén, de a színén igen), ja és a citrom belsejéből is kikapartam hozzá, amit lehetett, az sosem árt (2)
      -          2-3 gerezd fokhagyma (csak azért ilyen kevés, nehogy mindent túllihegjen)
      -          2-3 ek olívaolaj (nekem 3, de hátha más nem tudja, milyen fontos antioxidáns, daganatmegelőző hatású) (3)
      -          egy kis veres/vagy lilahagyma (a hagyma íze beleszól a végső összhangba, érdemes jó zamatosat használni), igen-igen apróra vágva
      -         
 
 
-          frissen őrölt bors (megéri frissen őrölni, és nem mindegy, fehér bors, feketebors megy-e bele, és azóta már variáltam a darabos rózsabors és a zöldbors, netán a színes durvára őrölt borskeverék hozzáadásával is, és megállapítottam, érdemes variálni.
Mindezeket összekevertem. Ez a darabos az alap.
 
Krémes avokádókrém: ugyanez, össze turmixolva krémes habosra. (többiek szerint így jobb, egyneműbb).
 
Ki lehet hagyni a hagymát és a fokhagymát is, ahogy épp kedvünk tartja, és beletehetünk sok minden mást.
Az 1, 2 és 3 tétel a legfontosabb az avokádókrémben.
 
Lehet hidegen enni, melegen pirítóssal, tortilla mellé tálalni, más sült húsok kísérőjeként, tölteni zöldségekbe…

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr42425115
süti beállítások módosítása