Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.12.20. 08:48 mijemaja

Tepsiben sült és rakott krumplikról kicsit bővebben

Címkék: krumpli köret sonka rakott #összes

Tepsis krumpli vele sült kukoricával

Azért emelem ezt ki, mert nagyon bejött nálunk: A krumplit kevés szalonnakockával zsíroztam meg, hozzá kevertem a doboznyi kukoricát, együtt megsütöttem, amíg meg nem pirultak.
 
Amire a krumpli megpirult, addigra a kukorica is színt és pírt kapott, nagyon különleges volt együtt.
 
 
Tepsis krumpli zöldségekkel
 
Azért emelem ki ezt is, mert bármilyen zöldséggel variálhatom.
-          Lehet brokkoli, karfiol, zöldborsó, répa, kelkáposzta, kelbimbó - én leginkább ezeket használom.
-          pár percig előfőzöm zubogó sós vízben a zöldséget,
-          összekeverem kevés fűszeres olajjal (só minimum, de só és bors bármikor jöhet, és a zöldfűszeres, fokhagymás, olajhoz a hozzá illő zöldfűszereket is belerakom),
-          aztán belerakom a tepsibe a krumplihoz:
- vagy belekeverem,
- vagy rétegesen rakom le.
 
Tepsis krumpli kolbászdarabos joghurttal
 
A joghurtot elkevertem az aprózott kolbászdarabkákkal, majd beleforgattam a krumplidarabokat.
Beterítettem a tepsibe, és közepes tűznél megsütöttem, a krumpli pirulásáig.
 
A végén megszórtam zöldfűszerrel.
 
 
 
 
Tepsis krumpli reszelt sajttal, tejföllel (vagy besamellel) bevonva
Önállóan ehető finomságot kapok, leginkább rakott krumplit kolbász és főtt tojás nélkül.
 
Használhatok hígított tejfölt, tejszínt is, fűszerekkel és/vagy zöldfűszerekkel is összekeverhetem.
Ízesíthetem pl. juhtúróval, fetával, körözöttel, paradicsomszószokkal.
A lényeg a leöntés, megsütés = csőben sütünk.
 
Szóval a rakott krumpli a tepsis krumpli egy speciális esete!!!
 
Dubarry krumplinak meg a sima tepsis krumplit akkor hívom, ha előfőzött karfiol rózsákat keverek bele, besamellel bevonom, netán megszórom (vagy nem szórom meg) reszelt sajttal, és megsütöm.
Nekem nem hiányzik hozzá a hús, és mindenki szívesen eszi így a családban.
Annyival variálom néha, hogy a fene nagy kelkáposzta szeretet miatt a Dubarry krumpli alá nem teszek prézlit, hanem előfőzött kelkáposzta levelekkel ágyazok meg a tepsiben a karfiolos krumplinak.
Szóval a teljes recept:
-          alulra sós vízben blansírozott kelkáposztalevél
-          arra krumpli karikák (nyersen, főve, maradékból stb.)
-          karfiolrózsák a kelkáposzta főzővizében előfőzve,
-          besamel (vaj, liszt és tej, kicsi só, bors, netán szerecsendió)
-          előmelegített sütőben erős fél óra, és fantasztikus ízeket kapunk!
 
Maradék húsfeldolgozás tepsis krumplival
 
Erre is alkalmas a tepsis krumpli, bármit belekeverhetek!
Maradék sülthús, főtt hús, különféle felvágottak, kolbászdarabkák (sajtdarabkák nemcsak a tetejére, hanem a közepébe is mehetnek!!!) – ezek is belekeverhetők.
A maradék pörkölt külön étek:
-          bele, hogy jó szaftos legyen a krumplink.
-          Középre téve, rakott jelleggel.
-          Tetejére öntve kevés tejföllel hígítva…

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr812527324
süti beállítások módosítása