Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.04.20. 11:18 mijemaja

Rozmaringos bárány vörösborral

Címkék: vörös portugieser bárány sült fokhagyma párolt rozmaring villányi húsok #összes

Ez is egy igen egyszerű báránykészítés, mert itt a pácolódás dolgozik helyettem. Az ötletet az adta, hogy megtudtam, Villányban van olyan borász, aki az egész disznócsülköt önti le vörösborral, abban pácolja, és aztán egyszerűen egy kis zsiradékon, a borral megsüti.

Kipróbáltam. Jómagam egy kis szalonnazsíros pirított hagymára tettem a pácolt csülköt, s átforgatás után ráöntöttem a pácbort, de már a sima disznócsülöknél is úgy éreztem, kell hozzá egy kis fűszer, tört boróka, majoránna, bors.
Pácborom mindig portugieser, mert ez nem túl savas, de telt, jóízű, komoly extraktokkal, - szóval ideális konyhabor.  Gasztronómiai értelemben duplán „asztali bor”,
-          egyrészt jó kísérője szinte bármilyen húsos ételnek,
-          másrészt nagyon jó a főzésnél, akár húsokhoz a pároláshoz, pácoláshoz, akár a zöldségekhez, pl. káposztához, húsokhoz, vadakhoz vörösbor mártásnak, szeder-, áfonyamártás, hecsedliszósz alapjául, stb.
-          és édesekhez is jó, mint a vörösboros meggyleves, a vörösborban sült körte, vagy az „oportómártás” sütikhez, 
A végeredmény: Omlós, zamatos, és lepirítás után ropogós csülköt kaptam, a lepirításkor a bor egy részét félre öntöttem, a maradék sűrűsödött be a csülök alatt a pirításkor.
A félretett pácborból mártást készítettem, amit külön tálaltam a csülök mellé, s a mártás miatt igen jó volt mellé a hamulya pirított hagymával, a krumplilángos, a burgonyakrokett, sajtos krumplipüré kisütve, stb.
 
Na de vissza a bárányhoz, ugyanezt csináltam: fűszerként simán, egyszerűen a rozmaringot választottam, a vörösbor, ez a jóféle villányi portugieser van olyan jó, hogy nem kér mást.
A bárányt megszórtam a vágott rozmaringgal, kicsit fokhagymáztam, és leöntöttem vörösborral.
Ezt hagytam 1-2 napot a hűtőben.
 
Elkészítése nem munkás: ha akarom, serpenyőben szalonnazsíron átforgatom a húst, s úgy öntöm a tepsibe, ha lusta vagyok, akkor így, egy az egyben a rozmaringos vörösborral öntöm a tepsibe. Az előbbi elegánsabb, a szalonna is jó benne, de nem rosszabb a másik sem, és szalonnadarabokat simán szórhatok így is a borba, a húsra. Ha nem kerül bele szalonna, akkor kicsi olajat locsolok hozzá. A húst most sózom!! Borsozhatom is.
 
A bárányt végül a zamatos vörösborral tepsiben szépen megsütöm, elébb puhára párolom, utóbb pirítom is.
 
Körete, mint fentebb a csülöknél, de jó ám a krumplifánk, PAPRIKÁS lepcsánka is!!!!!
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr264462727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása