Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.04.21. 18:23 mijemaja

Citromlében marinált tokhal kaporral

Címkék: olaj halak citrom főétel előétel tokhal füstölt hal #összes

 

Hát, el kell meséljem nektek, hogyan jártam apátokkal: eszi ezt a halat, és a végén azt mondja: „Hát, én nem tudom, leírtad-e ennek a halnak a receptjét, de jó lenne megjegyezned, mert ebből akárhányszor is tudnék enni”.

Nem csoda, ha ízlett neki ez a tokhal, mert ez egy halkirályi finom ízű hal.

 

Az Arbatban szokott lenni füstölt tokhal, ott veszek 10-20 dkg-ot, mert az ára elég húzós, viszont nagyon jó halas zöldsalátába, vagy így marinált salátába, és így a sok mellé rakott ezzel-azzal már behozza az árát.

Viszont ahogy nyersen leheletvékonyra felvágom, van olyan kiadós, mint a szalámik közt a téliszalámi.

Minőségét tekintve is olyan kiemelkedő, a tokhal egy vargánya a gombák között, az is többe van, mint a csiperke, de egy-két darab már finom gombaízt ad az ételnek.

Ti is szeretitek, én is szeretem (ami nálam nagy szó!), megértem, mitől királynői ez a hal. Nem is lihegem túl az elkészítését.

 

Elkészítése:

 

  1. Vékonyra szeleteltem, majd beraktam egy tálba a tokhaldarabkákat.
  2. egy citrom kifacsart levével meglocsoltam, a citrom reszelt héját, egy szétnyomott fokhagyma gerezdet és jócsomó kaprot szórtam rá, végül érzésre 1-2 ek olíva olajat ráöntöttem.
  3. A tálat lezártam, összeráztam a halat, és beraktam a hűtőbe.
  4. Egy külön tálba halványlila hagymát karikáztam igen vékonyra, besóztam, lezártam, és hagytam érni.
  5. Másnap belevágtam egy avokádót, egy kis zöldpaprikát, (ha lett volna, aszalt paradicsomból is raktam volna bele).
  6. Ezt a zöldet a beért sós hagymával együtt hozzáadtam a halhoz, és hagytam még egy fél napot összeérni.
  7. Könnyű vacsora: könnyű és finom…

 

Más: ha narancsot, grapefruitot, citromot, lime-ot – ezek keverékét facsarom a halra, az íze mindig más, de mindig finom!!!!!

 

Tálalni szeretem korianderzöldjével, virágával, ibolyával, árvácskával…savanyú káposztával is jó.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr244465238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása