Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.04.21. 18:15 mijemaja

Izraeli és egyiptomi no meg arab tojásos lecsó avagy a shakshuka

Címkék: tojás paradicsom paprika egytálétel főétel vegetáriánus lecsó őrölt arab konyha chilipaprika #összes

 

Sokat gondolkodtam, hogy hová soroljam be ezt a keleti paradicsomos tükörtojást: én Egyiptomban ettem először, ti Isztambulban azon az EU-valamin, de készítik többfelé, aztán itthon a Magyar Konyhában bukkantam rá egy kinti vendéglős, az Izraelben élő, ámde arab Dr Shakshuka receptjére.

 

Elkészítettem, bevált, nagyjából ilyet ettünk mi is, azért idézem ezt a receptet, mert a pasas éttermében tele volt a mennyezet lelógó serpenyőkkel, s azt nyilatkozta, ha tönkremegy egy serpenyő, azt lógatják onnan, no – ez annyi paradicsomos tükörtojást, vagyis arab lecsót, azaz SHAKSHUKÁT készített, hogy ennek a recipének tényleg stimmelnie kell…

 

Hozzávalók

-          8 gerezd fokhagyma

-          1 kg paradicsom

-          ½ pohár olaj

-          ½ tk édespaprika

-          ½ tk csípős paprika

-          6-8 db tojás

-          Só és chilipaprika ízlés szerint

 

Elkészítése

 

- A fokhagymát és a chilipaprikát apróra vágjuk, olajban addig pirítjuk, amíg meg nem barnul. De vigyázat, ha túl sokat sütjük, keserű lesz. Tehát csak érzéssel.

 

- Felvágjuk a paradicsomot nem túl kicsi darabokra, hozzáadjuk a fokhagymához, és addig pároljuk, amíg megpuhul.

 

- Most sózzuk, paprikázzuk és az egészet összekeverjük.

Aztán felütjük a tojásokat, (de vigyázat, a sárgája maradjon egészben), különben csúnya lesz!

Belecsurgatjuk óvatosan a paradicsomba, fél percig forraljuk, miközben a tojásfehérjét teljesen belekevertük a paradicsomba.

A lényeg, hogy a tojássárgája egyben maradjon. Ez a lecsó szeme.

Azonnal tálaljuk a serpenyőben, amiben sült.

Így igaz, nyeles serpenyőben, forrón, sercegve tálalják a frissen ráütött tojással Egyiptomban is.

 

Én is így készítem, a jó kis öntöttvas serpenyőben, s igen jóízű, finom étel. Fanni azt mondod, ez „melemen”, a törökök lecsója, mert te így etted. Én azt mondom, ott van a szerb lecsó rizzsel, a dzsuvecs, az olasz peperonatá, a mexikói huevos rancheros, a baszk piperade – csupa lecsóféle.

Mindig mondtam, ha ez van a kertben, ezt készíti a szegény ember, nem?

 

Az egyiptomi (török, stb.) tojásos lecsó mellé sok mindent kínálnak: jöhet a pita, petrezselyemzöld, sült padlizsán szeletek, joghurtos padlizsán, lilahagyma citrommal…

 

És íme, nézzétek a képen is látszik: ott a „lecsó szeme”!!!!!

 

Jut eszembe, Fanni kifejezetten kérte, hogy készítsek neki török melement (ő nem menemennek hívta!), állítólag volt egy beszélgetés Özillel, a focistával, mondván, mi a kedvenc étele, s ő mondta állítólag, hogy a melemen.Hát, ezért vettem elő az őrizgetett MK receptet, s készítettem el.  

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr464465228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása