Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.05.17. 11:30 mijemaja

Dinnye süti Magditól Töttösről

Címkék: édesség keksz desszert sütés nélkül margarin ételfesték darált keksz tortadara #összes Magditól Töttösről

Ahogy Magdi meghozta, elképedtem, még nem láttam ilyet. Körbe is kínáltam sokfelé, úgy büszkélkedtem vele, mintha én készítettem volna. Na, akkor meg is tudtam, pl. Judithkától, hogy mások is készítik, még több színben is… Na ja, az ügyeskezű gyógypedagógusok sok mindent tudnak-
 
A lovak közé csapva rátérek a lényegre: ez egy kekszmorzsás süti – mint a kekszgolyó, az extra az ételszínezék benne, s az elkészítése, ahogyan dinnyét formált belőle Magdi.
 
Dinnye héja avagy a zöld massza hozzávalói:
½ kg darált keksz
25 dkg porcukor
25 dkg ráma
Zöld ételfesték
És annyi tej, hogy a kekszmassza formázható legyen
Egy kicsike keserű mandula aroma, opcionális hozzá
 
Dinnye belseje, avagy a piros massza hozzávalói:
½ kg darált keksz
25 dkg porcukor
25 dkg ráma
Piros ételfesték vagy 1 dl málnaszörp (más piros szörp, pl. eper, meggy, ribizli szörp is jó )
És annyi tej, hogy a kekszmassza formázható legyen
Egy kis vanília aroma, ha nincs málnaszörp - opcionális hozzá
 
Dinnyemagok: csokis nagyobb szemű tortadara – ezeket bele kell dolgozni a piros masszába.
Elkészítés:
Elkészítem a piros és a zöld masszát, jól összedolgozom.
Szétosztom a pirosat annyi dinnyére, amennyit szeretnék készíteni (6-8 db-ra). Gömböt formázok a pirosból, és a zöld masszából elkészítem a héjat is köré.
Fóliába kell csomagolni, hűtőben érlelni legalább egy napot, de egy hét után is teljesen finom!- és fogyasztás előtt közvetlenül szeleteljük, nem jó, ha kiszárad.
 
Ha van sárga ételfestékünk, akkor érdemes a piros egy része helyett „sárgabélű” dinnyét is készíteni, szintén fekete tortadara magokkal…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr94515474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása