Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.07.14. 21:49 mijemaja

Csáky rostélyos Balatonfüredről

Címkék: marhahús főétel párolt lecsó húsok rostélyos főtt tojás #összes Balatonfüredről

Csákyrostélyos1.JPG

csákyrostélyos2.JPGMég veszprémi diák koromban találkoztam Balatonfüreden a Csáky rostélyossal. (Már akkor is szerettem enni…) Most a város honlapjáról vettem le a talán eredeti receptet:

„A Balaton egyik neves étele a Csáky töltött rostélyos Balatonfüreden „született meg” a XX. Század elején. A füredi Palace Szanatórium ez idő tájt már országos hírű konyhát vitt, élén Csáky Sándor mesterszakáccsal. Az ő negyedszázados balatoni pályafutásának a csúcsa a tojásos lecsóval töltött, tejfölös, paprikás szaftban szervírozott marharostélyos, amely rövid idő alatt a tómellék, majd az ország „jobb” vendéglőinek az étlapjára is felkerült.

Másutt azt olvastam, nem is ő, hanem egyik tanítványa kreálta a mester tiszteletére. Tudom, nem mindegy, de a lényeg a finom töltött rostélyos!

Hozzávalók:

Rostélyos: csont nélkül (mert göngyölni kell)

Diónyi zsír,

pár szelet szalonna,

egy jó nagy hagyma

Húsos zöldpaprika (egy húshoz fél paprika, egy paradicsom kell kb.)

Érett édes paradicsom

csákyrostélyos3.JPGŐrölt piros paprika

1-2 dl tejföl

1 ek liszt

egy tojás (én inkább fejenként egyet adok hozzá)

Fűszerek: só, bors

Elkészítésének leírása: 

„A húst fölszeletelem, és jól kikloffolom. A szalonnát kockára vágom és a zsírjában, egyharmad fej vöröshagymát üvegesre pirítok.

Hozzáadom a felszeletelt zöldpaprikát, a cikkekre vágott paradicsomot és a fűszerpaprikát. Megsózom és egy egész felvert tojást öntök bele. Tűzön addig kevergetem, amíg meg nem kocsonyásodik.

A húst megsózom, rákenem a lecsós tojást, és szorosan felcsavarom, alufóliába csomagolom, kevés zsírban elősütöm.

Zsíron a maradék finomra vágott hagymát aranysárgára pirítom, feloldom benne a fűszerpaprikát, és kevés vízzel felengedem. Beleteszem a fóliából kibontott rostélyosokat, megsózom és fedő alatt puhára, párolom. Amikor kész, kiveszem és a levét simára kevert tejfölös liszttel, besűrítem. Jól felforralom és átszűröm.

Ferdén szeletelem, leöntöm mártással, díszítem paprikával és galuskát adok mellé.”

Ennyi a recept. Én a töltött húst csak összekötöztem. Nem liszteztem, épp csak átforgattam a zsiradékon.

Aztán a visszamaradt zsíron megpirítottam a hagymát, megpaprikáztam, és beletettem az összekötözött húst.

Sóztam, borsoztam, felöntöttem egy kis vízzel, mellé tettem egy kis paprikát, egy ek paradicsompürét, és lefedve puhára pároltam.

A húst kivettem, és a levét beforraltam – tudom, ez így még nem Csáky, de nagyon finom volt!  Azzal válik teljesen Csáky-rostélyossá, ha a levét tejfölös habarással beforralom, úgy tálalom.

Nagyon jó friss főtt krumplival, tésztával, nokedlivel, netán vajas haluskával.

csákyrostélyos4.JPGAz utolsó képen a Múzeum Kávéházban kínált, magyar szürkemarhából készült, és igen szépen tálalt, finom Csáky rostélyost mutatom be nektek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr824656982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása