Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.07.15. 17:19 mijemaja

Beduin rizs vagyis beduin módra készített rizs Egyiptomból

Címkék: köret rizs vaj sáfrány beduin #összes Egyiptomból

rizsbeduin1.JPGrizsbeduin2.JPGBudapest legjobb grillcsirkéjét veszem mára, és gondoltam, kaptok egy kis extra köretet, -ami persze igazándiból teljesen mezei és egyszerű, mert beduin módra készítem mellé a rizst. Ilyet ettem Egyiptomban.

Lemérem a fél liternyi rizst a mérőpoharammal, ahhoz külön a liternyi vizet, mert kétszer annyi vízet adnak a rizshez beduinéknál is, ahogy egyébként én is szoktam.

A liter vizet egy nagyobb serpenyőbe/fazékba öntöm, s ha felforr, beleöntöm a rizst és megsózom.

Tettem bele egy kis sáfrányt is, elvégre pont Egyiptomban lehet többféle sáfrányt venni, és arrafelé szinte mindig adnak belőle a rizshez.

Nagyon kis tűznél forralom, kevergetem is a vége felé, (odakaphat ám!), míg fel nem issza a vizet. Ez mondjuk 10 perc, ki lehet bírni a tűzhely mellett, (ha bárhová elmegyek, a rizsnek annyi, és az égett rizst a kutyák sem eszik meg, a madarak sem csipegetik fel még télen sem). A két fakanalas képen láthatjátok, hogy megduzzadtak a rizsszemek a vízivás közben…

Egy másik – ha lehet nehéz, öntöttvas- serpenyőbe dobok egy erősen negyedkilós vajat, (fél kilónyit kellene), felforralom habzásig, (ezt a habzást elég jól lehet látni a képen, ha leszűrném, akkor indiai ghí lenne belőle…).

A habzó, forró vajhoz hozzákeverem a rizst.Jól összedolgozom, picit pirítom, aztán elzárom a tüzet. Lefedem a rizst fedővel, de még konyharuhákkal is letakarom, (ahogyan Édes szokta, pedig ő nem is volt beduin) - mert a saját gőzében hagyom megpuhulni és így tálalom.

rizsbeduin3.JPGApátok krumplis, nem nagyon szereti a rizst, nem is dicséri agyon a főztömet, azt sem tudta, hogy ez beduin módra készült, de azt mondta, „nagyon jó most a rizs”.

Összefoglalva, a beduin módszer a saját rizsemhez képest annyival másabb, hogy nemcsak felforralom, és úgy zárom el a tüzet, s így párolom saját gőzében, hanem a teljes vizet forralás közben itatom fel a rizzsel és habosra olvasztott vajjal elkeverve párolom a végén puhára. Sima vajas rizs is más annyiban, hogy a szokott módon készített rizsnél csak a végén, a tűzhely lekapcsolásakor a rizsbe keverem el a vajat!!

Mondtam, hogy a hely, ahonnan származik a recept, egzotikus, de ott ez az étel szinte mindennapi – és egyszerűen finom így az íze a rizsnek…

Hozzávalók: fél liter rizshez 30-50 dkg vaj és én 1 liter vizet használok, némi sót.

1 rész rizs, 2 rész víz az én gyakorlatom, - de Dávid a minap mondta, ő 1 rész rizshez 1,5 vizet ad. Dávid rizséből még nem ettem, az enyém pörgős.

Jó még néha bele pár csipetnyi sáfrány, sáfrányos szeklice vagy a végén egy kis korianderzöld/petrezselyemzöld a tetejére.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr614658164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása