Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.07.22. 22:41 mijemaja

DARÁLT FŐZÖTT CSERESZNYEPAPRIKA Sanyitól és Zsuzsától

Címkék: paprika befőzés pritaminpaprika cseresznyepaprika #összes zöldségtartósítás

paprikakrémsanyi1.JPG

Ezért a paprikakrém receptért vateráznom kellett… Amiért felteszem ide nektek lányok ezt a receptet, azért van, mert nemcsak vateráztam, hanem kunyiztam is érte! és mert eszméletlenül finom ez a pritaminos cseresznyepaprikakrém, helye van a konyhátokban!!!

Zsíros kenyérrel is esszük, szinte, mint a piros arany, ahogyan rácsepegtetek belőle a vékonyan kent libazsírra...

Ezt a hirdetést találtam a vaterán:

„Saját készítésű,pritaminpaprika és cseresznye paprika keveréke. Mennyisége üveg nélkül kb:3Kg.

7db kisebb méretű üvegben van.

Lehetőleg egyben szeretném eladni.Őszi eltevés,nagyon erős.A teljes súly üvegestől 5,35Kg.Sajnos az egészségi állapotom miatt már nem tudom elfogyasztani pedig nagyon szerettem a csípős ételeket. Sanyi”

 (Felül bal oldalt a vaterás hirdetés képe, jobb  oldalt az egyik felbontott üveg…)

 Megvettem. Ajándék. Nekem, tőlem.

Az én készítményeim fogytán, és inkább az édes darált paprikáim (az „édesmaják”) vannak meg, az erős, csípős üvegcsék  kiürültek. Én mondtam már, amióta rákaptatok az indiai éttermek kínálatára, azóta idehaza is bátrabban főzöm csípősre az ételt, és megnőtt a csípős paprika fogyasztásunk… Szóval kellett a vérfrissítés, és ahogy megjött, épp lencselevest főztem, egyből bontottam is az egyik üveget, és kóstolás után raktam bele. Az eredmény szuper, 5*!

Rögtön kértem a receptjét is, ami megérkezett, igaz, nem Sanyitól, hanem a hozzá tartozó Zsuzsannától. Ennyi szószólás után következzék végre a recept:

paprikakrémsanyi2.JPGVettem 5Kg piros színű cseresznye és 2Kg ugyancsak szép piros pritamin paprikát.
Megmostam,a pritamint szeletekre vágtam,a cseresznyét csak  lecsumáztam és félbevágtam.

Főztem egy jó órát.Amikor kicsit kihűlt,áthajtottam a turmixgépen.

Újra feltettem, és jól kiforraltam,sűrítettem még kb:fél órát.

Az üvegeket jól kifőztem,forró vízbe állítva,tele vízzel forraltam,majd jól kicsurgattam a vizet belőlük.

Amikor már nem forró a paprikapép, akkor mertem bele,pici szalicilt tettem a tetejükre. Teljesen tele kell tenni az üvegeket,hogy levegő ne érjen hozzá és így befőző fóliával+az üveg kupakjával lezártam,amikor már nem volt nagyon meleg.

Esetleg lehet egy kis sót beletenni,de én nem tettem.

Dunsztolni sem kell,ez eláll,mert erős. Száraz,hideg helyen tartom egy éléskamrában. Felbontás után ajánlatos a hűtő ajtajában tárolni,mert ha levegőt és meleget kap,akkor be tud penészedni.
Remélem tudtam segíteni,nagyon szép napot kívánok:Zsuzsanna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr84671797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása