Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.07.22. 23:15 mijemaja

Villányi részeges epres barackos gyümölcskrém leves virágokkal

Címkék: alma körte leves méz citrom eper vörösbor gyümölcsleves villányi #összes

gyümölcslevesrészeges1.JPG

gyümölcslevesrészeges2.JPGTinka, mondtad, írjam le ezt a gyümölcslevest, mert még a szokottnál is finomabbra sikerült. Kérdezted, mitől villányi, hát a bortól (2010-es portugieser) és a villányi Mamától felhozott epertől.

Hozzávalók:

-          pár szem ízes eper

-          2-3 maradék őszibarack befőtt

-          Egy árva körte

-          Fél almácska

-          2-3 ek repceméz,

-          1-2 dl villányi vörösbor, fahéj, szegfűszeg, kardamom, citrom  

Ebből akartam nektek valami gyümölcslevest összeütni.

Azzal kezdtem, hogy ezt a pár maradék gyümölcsöt összeaprítottam. (Nem nagyon apróztam, tudtam, hogy turmixolni fogom a végén!)  Gondoltam, egy a sok gyümölcsleves közül, amit nap, mint nap készítek nektek. (Nem gondoltam, hogy kérni fogod a leírás rögzítését…)

Tálba tettem kevés vizet, belereszeltem a citromot, bele is facsartam a levét. Beleraktam a gyümölcsdarabokat, és a tállal odatettem őket a tűzhely mellé, hogy rögvest kéznél legyenek.

Ez részeges leves lesz - odakészítem a pohárka vörösbort rögtön a tűzhely mellé!

Készítettem repcemézből karamellt, vagyis simán beraktam a lábaska aljára a mézet és karamellizáltam, azaz addig hevítettem, amíg aranyszínre nem barnult (ne tovább! Ha odaég, akkor annyi- dobhatjátok ki!).

Azonnal rádobtam a gyümölcsöket, sisteregtek, átforgattam őket, aztán gyorsan, nehogy odakapjon a karamell, felöntöttem egy dl-nyi vörösborral. Megszórtam fahéjjal, szegfűszeggel, pici zöld kardamommal, átkevertem, és jött a kevés citromos áztatóvíz.

Felforraltam, elzártam, hagytam hűlni. -  Aztán langyosan turmixoltam. Ha kevés a folyadék, túl sűrű lesz, ezért szoktam hozzáadni egy kis gyümölcslevet, narancslevet vagy őszibarackot, néha almát – itt őszibarackléból volt idehaza kb. egy fél pohárnyi, azt is hozzáadtam.

Ha összeturmixoltam, már kész is. Rém egyszerű, nem?

A tálalás attól volt szép, hogy virágzik a yucca – annak a virága ehető, s a bazsalikom is, zsálya is, annak is szórom a virágait az ételeinkre, sőt, gyümölcslevesekhez teszek:

-          Mentalevelet

-          Citromfű levelét

-          Görög bazsalikom pici édeskés-mentás levélkéit

-          Az az igazság, de néha kakukkfű, cirmos oregánó is kerül bele – de ismerjétek el, nagyon szépek a virágokkal! S amióta ültettem verbénát, azzal is díszítem a levestálkáitokat, bizony…(a képeken fent jucca a fehér, verbéna a sok kis színes virág!)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr664671843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása