Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.10.11. 21:48 mijemaja

Mádi kökénylekvárja ahogy én készítem

Címkék: befőzés kökény #összes lekvárkészítés Katókától

kökénylekvár.JPG 

Mádi egy kilónyi kökényre egy kiló cukrot számolt, de miután elkészítettem, én felére redukáltam a cukormennyiséget.  A cukor a tartósítást is szolgálja, minél többet teszünk a lekvárba, annál tovább áll el, de nálam ez nem igazán tétel, mi megesszük pár hónap alatt a lekvárt, és nem szeretjük a túl édeset.

kökénylekvár1.JPG

A dércsípte kökény leszedem Aszódon, ott a temető feletti garádban vagy a Berekben, netán Kisharsányban a hajdús-dűlőben ismerek pár bokrot. (Ebben nem hajlandó a keresztapátok segíteni, szerinte igen rossz hatásfokú munka), idehaza rmegmosom, és nagyon kevés vízben (az „épp, hogy ellepi” változatban) puhára főzöm.

Leszűröm és áttöröm egy szitán, na jó, a kisebblyukú levesszűrőn, az könnyebb, mint a sűrűbb szita, de nem is olyan szép selymes így a lekvár! (Az átpréselés a magok kiszedése  miatt muszáj!)

A maradó péphez teszek egyenlő mennyiségű cukrot (nekem ez jött ki a Mádi által javasolt mennyiség felének), és folyamatosan keverve sűrűre főzöm. Mádi javasolta, hogy a végén keverhetnék bele finom szálkákra vágott mandulát, de ezt még nem próbáltam ki.

Forrón töltöm az előkészített üvegbe a kellően sűrű lekvárt, és azonnal lekötöm, fejre állítom, tudjátok a szokásos pár percre a dunsztba rakás előtt a deszkalapra, had lássam, folyik-e (sajna előfordul, sok üveg, sokféle forma, különböző fedők… benne van a tévesztés és a rossz csavarás is), végül hagyom száraz dunsztban kihűlni.

Egy fontos információ a jövőre: Mádi szerint elég lenne kihűlni hagyni a kamrában a megtöltött üvegeket, (legalább egy napot), és akkor simán csak lekötni minden dunszt és kunszt nélkül, mert addigra bebőrösödik, és az megvédi.

Én ezt leírtam, de még sosem próbáltam ki, kevesebb cukorral nem is kockáztatok, sok munka a kis kökényszemeket a szúrós ágakról leszedni, nem szeretném elveszteni őket. Ha ti úgy vélitek, próbáljátok ki nyugodtan! Aztán majd referáljatok…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr914833773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása