Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.10.11. 23:03 mijemaja

Retro avagy ortodox igazi hagyományos tojásos kolbászos lecsó Édes szerint

Címkék: egytálétel főétel lecsó tojásétel #összes Édestől Aszódról tót étel palóc konyha

lecsó tojásos1.JPG

Ami a képről kimaradt, az a vékonyra karikázott hegyes zöld paprika, amivel keresztapátoknak megkoronáztam ezt a lecsót…Egyébként is az ő kedvére retróztam egyet. Judithka járt nálam, megkínáltam valami normál lecsóval, és elméláztunk azon, hogy Édes mennyire szerette tojásosan. Hát igen- sóhajtotta Judith, - én is úgy szeretem, aztán a Tibi kedvére csak belerakok még egy egész sűrített paradicsomot, akármennyi paradicsomból készítem, merthogy ő ilyen paradicsomosan szereti…

Tényleg! apátok miatt van nálunk is ennyire paradicsomosan a lecsó- jöttem rá, és ezt egyből megosztottam keresztapátokkal, aki bevallotta, ő is a tojásos, kolbászos, igazi ortodox lecsót szereti a legjobban. Akkor miért nem szóltál eddig? – döbbentem le. Hát, mert így is finom, és én is tudom, hogy Jenő paradicsomosan, tojás nélkül szereti- mondta. Hát igen, a barátság, a hitvesi odaadás ... meg ilyenek - de ezeket félresöpörve elhatároztam, készítek a keresztapátoknak általa leginkább szeretett ortodox lecsót. Ha túlélne, legyetek szívesek, ti is készítsetek neki néha!!!!!!

Ehhez íme a recept:

Kell hozzá két hagyma apróra vágva, 5-6 paprika felkockázva, (vegyes színekben, ha lehet, roppanósak), 10-12 paradicsom apróra darabolva, levükkel, magukkal együtt, egy darabka kolbász felkarikázva, diónyi zsír, só, bors és 4 tojás.

lecsó tojásos2.JPG

A zsiradékon a kolbászkarikákat kiolvasztom, az aprított  hagymát megpirítom, arra teszem a piros paprikát. Elkeverem, és rászórom a paprikakockákat, pirítom nagy tűznél, és néhány perc után már teszem is mellé a paradicsomdarabkáimat. Sózom, borsozom. (Nagy tűznél nem is zavaró a paradicsomhéj a végén!)

Ahogy elrotyogja a lé nagyját, előkészítem a tojásokat, felütöm őket, megsózom már előre (így jobban tudom szabályozni a sót), elkeverem, nem nagyon, ti a fehér-sárgát külön szeretitek, de tudnotok kell: Édes hozzáadás előtt villával egyneművé keverte a tojást!!!!!

Sőt, Jóska sógor néha omlettes lisztes-tejes tojást készített sóval, borssal, úgy öntötte a lecsóhoz!!!

Ha a tojás megdermed – a tojásos-kolbászos lecsó tálalható is. Secpec elfogy!!! 27 év után kiderült, apátok is így is szereti, csak nem annyira…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr274833861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása