Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.10.11. 10:28 mijemaja

Zebratorta Dalmától

Címkék: desszert torták sütemények #összes Dalma konyhája

zebratorta Dalma1.JPGEz a torta várt albániai csavargásunkból hazatérve, Dalma sütötte, nagyon finom volt és keresztapátok, tamás is beszállt a fogyasztásába, versenyt dicsértük. Megállapítottuk: Ez a Dalma igen jól süt, (férjhez mehet így már a leány) - de hogy csinálta ezt a zebramintát? Judithkát is elkaptam ezzel a kérdéssel. Hát úgy, hogy másfél óra, mire megtölti kanalazgatva a kétféle tortamasszával a tortaformát.

Jöjjön a zebratorta, a vaníliás-csokis ízesítésű olajos piskótatorta receptje, a fotók a finomságról és Dalma rövid email-je, amivel átküldte nekem.

Szia Mari, először is ne haragudj, hogy csak most írok de mindig kimegy a fejemből.. Köszönöm szépen az albán finomságokat, a méz isteni finom, a gyümölcsöket megkóstoltattam bent a munkatársaimmal, de mivel nem tudtam megmondani az apróról meg az almaszerűségről először megvárták, hogy én egyek belőle és csak utána kóstolták meg :)

Zebra torta

Hozzávalók:

  • 5 tojássárgája
  • 250 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor (én kettőt használtam)
  • 125 ml langyos víz
  • 250 ml étolaj
  • 375 g liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 5 tojásfehérje
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor ( én speciel legalább 5-6 kanállal tettem, hogy jó sötét legyen)

A tojások sárgáját a cukorral és vaníliás cukorral habosra kell keverni, ha egynemű lett akkor hozzáadom a vizet és az olajat. A sütőporral elkevert lisztet apránként hozzákeverem. Felverem a tojásfehérjét (kicsi cukor kicsi só)majd beleforgatom a kikevert krémhez. A tésztát két részre osztom, az egyikbe belekeverem a kakaóport, a másikhoz még egy vaníliás cukrot adok.
Sütőpapírral kibélelt tortaforma (26 cm-es) aljába teszek először a fehér tésztából egy evőkanálnyit középre (az eredeti recept két evőkanállal írja). Nem kell eloszlatni a tésztát!  A világos tészta közepébe csurgatok 1 evőkanál sötét tésztát! Ezt a rettentően izgalmas és eseménydús kanalazgatást addig folytatom, míg el nem fogy mindkét tészta
.(Nna, erre mondta Judithka a másfél órát, Dalma titokzatosan hallgat róla…Ugyancsak Judithka információ: ha nehezebben terül el a setét kakaós tészta a sárga vaníliásban, akkor várni kell picit!)

Hőlégkeveréses sütőben 40-50 perc alatt sül meg, ha jól emlékszem én 170 fokon sütöttem. Sütésnél figyelni, nem nyitogatni a sütőt 40 perc előtt, s aztán tűpróba!! Hagyni kell kicsit hűlni nyitott sütőajtónál, hűlni a formában, és hűlni kiborítva is, had szikkadjon, így lesz tartós, elvégre piskótatészta, ha olaj is van benne...

Remélem tényleg annyira ízlett nektek amennyire anyu mondta!:) Puszi, Dalma

zebratorta Dalma2.JPG

Tényleg annyira ízlett. Tejeskávé és egy vékonyka szelet ebből a sűrű, kötött tésztájú zebratortából (beosztással, hogy minél tovább tartson a süti), és az élet akkor és ott számomra kerek volt minden reggel.

Egyébként megnéztem: a desszert.eu oldalán pont ez a recept van –fahéjjal ízesítve. A Tutitippek oldalán is megtaláltam ugyanezt de ott merőkanállal adagolva a két tésztát, tovább nem is nézegettem, mert látom, a recept maga közkincs, és javasolható bárkinek. Ahogy a képeket néztem, minél nagyobb a kanál mérete, annál vastagabbak a csíkok a zebratortában.

A torta ráadásul látványos nagyon – ízesíthető egy kis pörkölt dióval, mandulaliszttel, csokoládédarabkákkal, bevonható csokimázzal, szóval ígéretes sütemény!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr54832418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása