Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.11.06. 20:44 mijemaja

Libatepertő tepsiben sütve és persze libazsír készítése a libahájból

Címkék: liba libazsír #összes libaháj

libatepertő1.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyszer régen szegény albérletező pályakezdőként sétáltam a Duna-korzón, (néztem, hogy úszik a dinnyehéj), aztán „egyszer élünk!” felkiáltással beültem a egy étterem teraszára a Vigadó szélén, és rendeltem libatepertőt lilahagymával, ásványvízzel. Hát igen, tudtam élni…

Libahájat lehet kapni hipermarketekben, piacokon egyaránt. Bőröset kell venni, abból több töpörtyű lesz!

A hájat összevágom. Ez az első lépés.

libatepertő3.JPGA kockázott hájat egy nagy lábasba teszem. Nagyon kevés vizet, mondjuk fél pohárnyit öntök alá, kis tűzre téve lefedve hagyom, had engedje ki a zsírját. Adok neki egy órát, és olyan lesz, mint a kis képeken látjátok. Zsíros kissé gusztustalan darabkák sercegnek a zsiradékban.. (Nem azért szeretem a libatepertőt, ugye, mert ilyenkor ilyen locsosan néz ki…kivárjuk a végét, akkor már kívánatos ropogós lesz!)

A töpörtyűsütés gyenge pontja nálam, hogy nagyon ropogósan szeretem, de a határ az „odaégett” és a „jó ropogós” között igen vékonyka, ott kell állni felette, köpködhet is, szóval veszélyes üzem.

libatepertő2.JPGEzért találtam ki a tepsis sütést. Szűrőlapáttal kiveszem a féligkész tepertődarabokat, egy jénaiba teszem őket. A sütőben 30-35 perc alatt kisül belőlük a maradék zsír és megpirulnak szépen maguktól pont olyanra, amilyen ropogósnak szeretem…

Már csak lilahagymát kell hozzá karikázni.

 

Libazsír készítése

Libazsír készítése

libatepertő5.JPG

Amikor a libatepertőt kiveszem, az edényben maradt zsírt még megnézem, teljesen zsírjára kell sütnöm, nem lehet vizes foltos opálos.

Lehet kapni direkt zsírszűrő kanalat, - olyan, mint egy nagy merőkanál, elől kis csőrrel, így az esetleg bennmaradt  tepertődarabok nem buknak ki, a zsír könnyen kiönthető.

libazsír.JPGÜvegekbe töltöm. A végefelé, ha nem sütöttem ki rendesen zsírjára, marad egy kis vegyes valami –az utolsó üveg aljára. Az is finom, Dorisz nagyon szereti. Vagy főzésnél elhasználom.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr714891870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása