Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.11.18. 19:25 mijemaja

Sült kukorica grillezve előfőzés nélkül

Címkék: köret sült grill előétel kukorica #összes

sült kukorica Albániában.JPG

Ha megnézitek a képeket, bárhol, bármilyen út mellett, erdő szélén, forrásnál, étterem előtt, városfal mellett… szóval kukoricát sütnek minigrilleken mindenfelé Albániában.

S ha jól megnézitek, azt is láthatjátok, hogy semmi előfőzés, amit én eddig csináltam, Albániában egyértelműen a frissen bontott kukoricát tették a grillekre sülni!

Néztem, fotóztam több helyütt, az egyik eladó, a kékfarmeres férfi, rákérdezett, mi érdekel (ezt albánul) – és elmondtam, „magyarska” vagyok és csak nézem (mutogatva), hogy ő hogyan készíti a kukoricát. Amit albánul elmondott, számomra azt jelentette:

  • Kivett egy zöldcsuhés kukoricát, kibontotta: fogjam meg a csuhéját. Megfogtam: érzem, milyen friss? Ezt ma reggel szedte. Friss, ruganyos a csuhé.  
  • Kicsippentett belőle szemeket: cupp, ez szuper, zsenge, ne húzóckodjak, bátran, kóstoljam meg én is, érzem? Hűűűűű- valami ilyesmi volt a kísérőszöveg. Tényleg zsenge volt.
  • Utána nézzem a parazsat – kapart benne egy nagyot: látom? Nincs benne láng, csak forró hamu és rózsaszín izzás.
  • Nem kell sokáig sütni, mert akkor kiszárad (fúúúj, kemény – jellegű mimika).

albán sült kukorica.JPGAmíg arra jártunk, „végigkukoricáztuk” az utat, nem is fotóztam le minden megállásunkat, ez volt a leglazább tízórai vagy uzsonna út közben. Mindenütt így készítették, ha megnézitek! Semmi de semmi más.

Rövid leírás (kezdő leánykáknak): szinte tejes, zsenge csövű kukorica a jó. Néha átforgatva , szinte szürkehamvas parázs felett sütve 10 perc elegendő, az albán férfiúnak igaza van, tényleg kiszárad!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr834911039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása