Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.11.30. 23:58 mijemaja

Fehér babfőzelék Brigi anyósától

Címkék: főzelék bab #összes Címkék virágbab Brigitől

fehér babfőzelék.JPGBrigi mesélte, anyósa hogyan készíti a babfőzeléket:

-          tejföllel habarja

-          fehér virágbabból készíti

-          és nem tesz bele piros paprikát.

Brigi paprikás barna rántással készíti (mint én), de csak tarkababból, mert azt úgy szokta meg. (Briginél rend a lelke mindennek, kész, punktum.) Bezzeg én, egyből megkívántam a fehér babfőzeléket, el is készítettem magunknak. Szerintem csak szokatlan, de finom!

Hozzávalók:

  • 25-30 dkg nagy szemű fehér virágbab
  • Egy darab paradicsom, hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma
  • Fűszer: só, bors
  • Rántás: tej, tejföl, 1 ek liszt

Elkészítése: 

  1. Brigi anyósa felteszi főni a babot némi finom ízesítő társaságában: én paprikacsumát, egy bevagdosott paradicsomot, egy egész hagymát, 1-2  fokhagymagerezdet,  2-3 levélke babért, pár szem borsot adok mellé. 
  2. Ha puha, akkor tejfölös liszttel behabarja. 
  • Lehet zsemleszínű hagymás rántással is (1 ek lisztet, kis fej reszelt hagymát 1 ek vajon átpirítom),
  • vagy tejes lisztes-joghurtos sűrítést is alkalmazni (1-2 dl tej, 1 ek liszt, 1 doboz joghurt). 
  1. Én zöldfűszerrel cirmosítottam: petrezselyemzölddel, de tárkony is nagyon jó bele!

 Tálalás előtt citrommal, citromsóval vagy ecettel, de mindenképpen  savanyítani kell!

Szerintem kellemes, érdekes és szokatlan így a babfőzelék: olyannyira szokatlan, hogy még ti is csak néztétek, pedig már kétszer is megcsináltam.

fehér babfőzelék kolbásszal.JPGÍgy esett, hogy apátok kedvéért belekevertem a sült kolbász zsírját, és ő így „rózsaszín” babfőzeléket evett… 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr344932999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása