Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.01.13. 15:09 mijemaja

Vajas spenót sült tökkel és főtt krumplival

Címkék: spenót sütőtök főzelék mártás főétel vegetáriánus #összes

vajas spenót sütőtökkel.JPGEz nem egy extra étek, nekünk vált be Fannnival, hogy a párolt sütőtököt kombináltuk a spenóttal.

Egyiptomban voltunk, és a szállásunkon svédasztalos étkezés volt. Mindig végigjártam az ételeket, hogy összeállítsam azt, amit ennék (eleinte persze beleszédültem a dőzsbe, de az emésztésem igen hamar azt mondta, ne rakjak mindenből egy keveset a tányéromra, mert aztán nézhetem magam!), szóval átgondoltan összeszedtem, mit ennék, azt vittem aztán az asztalunkhoz. Na, ott láttam, hogy a köretek között szinte minden nap volt egy „párolt krumpli párolt sütőtökkel és párolt zöld cukkini félével”. (A zöld valami nem cukkini és nem okra, nem tudom mi lehetett, ezért is biztatom Fannit, tanuljon meg arabul, mennyivel többet okosodhatnék én egy ilyen utazáson. De még a copt keresztény szobafiúval is én beszélgettem, miközben szinte nem is tudok angolul.) Ez hosszú bevezetés, a lényege, hogy itt kedveltem meg a roppanósra párolt sütőtököt köretként. Azóta többször próbáltam már idehaza is becsempészni az ételeinkbe.

Ez az összeállítás szuper annak, aki szereti a spenótot!

Sütőtök elkészítése:

Induláskor felteszem egy fazékban, kevés vízben főni a pár szem felkockázott krumplit. (Tényleg kevés vízben, 1-1,5 dl elég!) Ha felforr a víz, hozzáadok pár kocka sütőtököt is. Lefedem, és 3-4 perc forrás után elzárom a tüzet.

Amíg magában párolódik, elkészítem a spenótmártást.

Kb. fél vajat (5 dkg-ot, diónyit) olvasztok a fazékban, rádobom a megmosott fél kilónyi spenótlevelet. Átpárolom, s ha már összetöppedt, megszórom 1-2 ek zsemlemorzsával és felöntöm a tök kevéske főzőlevével, na meg annyi tejjel, hogy krémes legyen a mártás állaga. (A tej mennyiségét befolyásolja, mennyire szeretjük lazának a főzeléket, és mennyi zsemlemorzsa ment bele. Szeretem, ha kicsit folyik a mártás.)

Sózom, fehér borsot és egy kevés szerecsendiót reszelek bele és összeforralom.

Kicsit lehűtve összeturmixolom annyira, hogy ne egész levelek, hanem ilyen darabkák legyenek benne.

Direkt egyiptomi tányérban esszük…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr135015622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása