Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.02.09. 00:12 mijemaja

Reflux ennivaló zabkeksz és keserűvíz lúgosítani és rostosnak

Címkék: ital házipatika reflux gyógyvíz #összes

reflux ellen keserűvíz és zabkeksz.JPGJött a Csík Andris látogatóba, rendes galgamenti leány rögvest leülteti, s megkínálja ezzel-azzal a kedves vendéget. András csak rázta a fejét, nem kell neki semmi. Kérdem, mi baja van? – REFLUX.

-Úúúúú – a legjobb helyre jöttél, András!-, sürögtem-forogtam és elébe vágtam ezt a képen látható menüt. - Ez a Reflux kortyolni és rágcsálnivaló.

András szeme kijjébb jött némiképp, mivel akarom etetni-itatni. S elmeséltem neki.

Mázlista, hogy kezdő refluxosként eljött, mert igaz refluxvédő ételt és italt kap tőlem, s nem hiszem, hogy sok olyan háztartás van a környéken, ahol csak úgy kicsapják az asztalra a zabkekszet s mellé a salvus keserűvizet....Aztán elmeséltem neki, honnan tudom, hogy ez a jó.

Nekem is refluxom van (állítólag a magyar lakosság 10%-ának is), voltam kivizsgáláson, gyomortükrözésen, gasztromindenkinél, és fogorvosnál is. KIZMANN DOKTOR (közös fogorvosunk Andrással, tehát ismeri, becsüli, és lassacskán már egyikünk sem féli - más fogorvosokat zsigerileg nagyon félünk), tehát Kizmann doktor nézegeti az én fogaimat a szájamban, s eszembe jutott rákérdezni:

A reflux, az éjszakai alvásnál esetleg feljövő sósavgáz nem károsítja a fogaimat? A fogzománcot? A doktor megnyugtatott, nem, nem.

Aztán - hallva az esetemet- a fehér köpenye zsebébe nyúlt, és kivett ilyen zabkekszet.

- Ilyen legyen mindig magánál és néha-néha rágcsáljon el egyet, ez leköti a többlet sav nagy részét, s még serkenti s bélmozgást is a rosttartalmával.

Kiderült, ő is refluxos. (Mondom, gyakoribb, mint hinnétek!). Ezért is adott jótanácsokat, amiket már kitapasztalt magának, s fogorvosként -gondolom!!!- utána is nézett az információknak, ahogy csak tudott.

- Aztán vegyen a patikában bármilyen keserűvizet – én általában a SALVUS-t választom- , tegye a konyha körül valami polcra, aztán, ha arra jár, mindig igyon egy-egy kortyot belőle. Egy napra ½ -1 dl  még sok is, - és ez lúgosítja a szervezetet, ez is leköti a gyomorsav egy részét.

Hát, így dőzsölünk Andrással.

A képen látható Ferenc Józseffel már majdnem "végeztem", a MIRA víz következik. Ott van a polcon a konyha és étkező között, arra járva „meghúzom” néha, és már apátok is iszik belőle, de ő azonnal iszik rendes vizet is utána, még nem szokott hozzá. (Azt mondja, nem is fog...)

Először nagyon sz* az íze, de szép lassan egyre jobban elviselem. A gyomornak meg nagyon jót tesz. Egy félliteres üveg még kettőnknek is csak egy erős hét alatt fogy el.

Egyébként amit megértettem és önmagam számára összeszedtem a refluxról, azokat is elmesélem nektek.

Refluxos alapelv: Gyakran és keveset. (Tudjátok Polecsák Andrást idéztem már sokszor: Mindenből keveset - de keveset mindenből!!!)

Ez alaplev kell legyen a minsnennapokban: gyakran kell enni és mindíg csak keveset RENDSZERESEN.

Nem érdemes éhgyomorral lefeküdni, de telivel sem. Pont az ilyen háztartási keksz, zabkeksz, puffasztott búza jó lefekvés előtt, akárcsak egy darab is. Nem szabad órákon át üres gyomorral zakatolni a munkahelen, a konyhában, útközben...sehol sem. Ez a "keksz a zsebben" szabály.

TILTÓ szabály: ne túl zsírosat, ne túl fűszereset, ne túl sósat, és ha lehet ne késő este.

Este vannak tiltott ételek: nagyon fűszeres, nagyon zsíros, nagyon édes - hát igen, a csokoládé. Rákérdeztem a doktornőre, abbahagyjam-e a csokoládét? (bár -hozzátettem- életem egyik értelme), és ő azt tanácsolta: ha szeretem, egyek, de csak mértékkel. Ő semmit nem tilt, előbb-utóbb rájövök, nekem éppen mi nem esik jól. Ismer epést, aki a paprikára ránézve is szinte epeömlést kap, a másik eheti, a harmadik csak a pirosat nem eheti.... Az emésztés nagyon egyedi.

LÚGOSÍTÁS. Életmódszerűen.

Tiltó szabály is lehetne, mondván "Ne túl savasat!" - de sokkal jobb nem tiltani annyi mindent. A lúgosítás a választáas szabadsága: azt mondja "Egyél, egyél, válassz, mit kérsz? Almát? körtét? egyél déli gyümölcsöket! egyél brokkolit! Nézd, milyen szép a zöldborsó! az igazi gond persze az információ szűkössége és ezzel párhuzamos bősége.

Az alma is savas - gyümölcssavak vannak benne, és szakmában tasztaltam, hogy a kevésbé kiégetett (illetve lacsonyabb hőmérsékleten kiégetett) mázas kerámiatálak cinkmázaiból a gyümölcsök savtartalma kioldotta a mérgező cinket. A tejsav is hihetetlenül agresszív tud lenni - a szekszárdi tejüzemben voltam egy reklamáción: a Pietra ipari padlólapjait (amiket 1200oC felett égettünk ki!) erodálta a tejsav.

Ám ezek a savak pH-jukat, vagyis erősségüket (hidroxóniumion koncentrációjukat) tekintve gyenge savak, és belép a gyomorban a pufferhatás. - Ezért lehet enni gyümölcsöket a lúgosító kúrában. No, ezt még majd innen folytatom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr825070438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása