Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.05.15. 19:14 mijemaja

Hági féle szabadkai almás palacsinta kétféle öntettel Szegedről retro

Címkék: alma csokoládé karamell sütemények desszertek palacsinták #összes Szegedről Hági cukrászdából

szegedi Hági palacsinta retro.JPGAhhoz, hogy megértsétek, hogyan is ettem én anno Szegeden a Hágiban ilyen palacsintát, messzire kell mennem az időben.

Ifjabb koromban TDK-ztam (tudományos diákköri munka volt az egyetemen), és voltunk országos diákkonferencián (OTDK vala a becsületes neve) Szegeden, mert a JATE volt annak a házigazdája. Számomra nagy élmény volt az utazás, az ott tartózkodás, hiszen még sosem voltam Szegeden, utazásokra nemigen futotta. Ha dolgoztam év közben, azt a pénzt a megélhetésemre költöttem, mindig  dolgoztam nyáron is, az a pénz a ruházkodásra kellett. Szóval számomra Szeged akkor a nagy utazás első nagy lépése volt. Fantasztikus volt, hogy két vagy háromágyas kollégiumi szobákban aludtunk, (Veszprémben 2x4 személyes volt egy szoba a kollégiumban akkoriban, szóval ez luxus volt), szép volt a város, tele látnivalóval, és mert már akkor is édesszájú haspók voltam, megtekintettem a híres szegedi Hági cukrászdát is. Ott ettem  ezt a szabadkai palacsintát.

Azóta nincs Hági (bár van még Szeged is, Szabadka is), és csak körülbelül emlékeim vannak a palacsintáról, de az ízek hasonlóak voltak ahhoz, ahogyan idehaza reprodukálom.

1. Sima palacsintákat sütök.

2. Készítek almás tölteléket:

  • durvára reszelek egy-két almát
  • az almát elkeverem  egy kevés citromlével (tudjátok, nélküle megbarnulna, és citrommal finomabb is a palacsintában!),
  • kevés cukorral egy maréknyi diót összeturmixolok (összetörhetném mozsárban és porcukrozhatnám, annak lenne ez az eredménye), és hozzáadom az almához
  • Megszórom kevés vaníliás pudingporral (opcionális, de jó hozzá!), ekkor kevés tejet is adok bele ½ dl-nyit
  • fahéjjal meghintem, felteszem a tűzre, (ha nem volt tej, akkor most jöhet esetleg kevéske édes fehér bor!)
  • felforralom és le is veszem, lehűtve finom töltelék! Bármilyen almás sütibe, rétesbe, pitébe is.

3. Közben készítem a kétféle öntetet:

  1. csokoládés öntetet: felolvasztott csoki vajjal és kevés tejjel / Fuferenda Mari féle kókuszkockás öntet / gundelpalacsintás csokis öntet
  2. karamell öntetet: cukrot teszek a serpenyőbe, aranybarnára megolvasztom, tejes tejszínnel felöntöm, összeforralom, vajat keverek bele.

4. Elkészítem a palacsintát:

  • megkenem az almás töltelékkel és feltekerem, és nem ám sima porcukorral szórom meg (bár az se rossz), hanem diós porcukorral!
  • leöntöm egyik végét a csokis, másik végét karamelles mártással. 
  • tálalom.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr745302039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mijemaja 2013.05.18. 13:30:41

@Erdőkóstoló: köszönöm, hogy gondoltál rám! Zavarba hoztál, mert a saját egyszerű konyhámmal, kevés ismeretemmel és békaperspektívámmal igazán nem érdemlem meg. Tényleg úgy érzem, hogy mezei háziasszonyként, tót (palóc) gyermekkori ízeket őrizgetve - én a tengerből csak egy cseppet mutatok fel gyermekeimnek, családomnak, és néhány érdeklődőnek. Ennek ellenére nagyon jólesik figyelmed. Ugye, én "csak" lelki símogatást kaptam, és nincsen kötelezettségem a továbbadásra? ha lenne, még nagyobb zavarban lennék...

Erdőkóstoló 2013.05.19. 16:55:54

..igen "lelki simogatás" és ajánlás részemről másoknak, mert érdeklődéssel olvasom időnként a régi és az új bejegyzéseket is mindig.üdv.
Andrea
süti beállítások módosítása