Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.06.04. 10:25 mijemaja

Túrós vaníliáspuding szőlőöntettel igazából gyümölcsröszterrel

Címkék: édesség túró szőlő desszert puding búzadara gríz #összes túrós édesség reszter gyümölcsöntet túrómaradék maradék felhasználás

túróspuding gyümölcsöntettel szőlőöntettel.JPGEgy vallomással kezdem, azt írtam címnek először, hogy "szőlőrösztivel", mert számomra a "röszti" az a megroppantott, darabos gyümölcsmártást jelentette gyermekként, maximum kis cukorral. Ez volt a szilvaröszti, ami vélhetően a sváb röster szóból eredhetett (Aszód ott épült egybe a sváb Ikladdal, együtt dolgoztunk ikladiakkal a Műszergyárban, innen is jöhetett, nem tudom), és másutt "reszter"-nek, "szilvareszternek"mondják.

Én mindenféle gyümölcsből készítem, főleg kis cukrot megfolyatva az elején, arra dobva a gyümölcsöt, az kiereszti a levét, kellemes íze lesz. Nagyon jó kísérője sütiknek, pudingoknak. Oportó szőlőből nagyon finom lesz a mártása, (és a magokat elrágcsálom, nem szeretem nagyon, de mondom magamnak: Gondolj az arcbőrödre, gondolj arra, milyen egészséges!... és elrágom, bár időnként nagyon erőteljesen kell magammal beszélgetnem ezügyben). - A szőlőmag ugyanis hihetetlenül egészséges. Nem véletlenül készít most sok villányi borász szőlőmagport, szőlőmagolajat, stb. Ezzel a szőlőtörkölyből ipeg nem törkölypálinka lesz... 

Na de térjünk vissza a túrós vaníliáspudingra, ami tipikus maradékhasznosításból ered nálunk.

Amikor túróval töltött süteményt készítek, gyakran marad a túrós töltelékből: vaníliacukros, citromhéjas, citromlével ízesített, tojás sárgájával elkevert édes túró.Olyan is van, hogy túróval töltött kiflit vagy zsemlét készítek, s a zsemlebelsővel elkevert édes túró marad meg - az is jó, de ahhoz keverek még egy tojássárgát is. Ezt a túrómaradékot 2-3 ek búzadarával összekeverem, s egy vaníliás pudingpor segítségével elkészítem ezt a „túrós vaníliapudingot”. Hasonlít a grízes túrópudinghoz a készítése és az íze is!

Hozzávalók:

Maradék édes túró (10-15 dkg túró, 1 tojássárga, ½ citrom reszelt héja és leve, 1-2 vaníliás cukor, 1-2 ek búzadara) és egy vaníliás pudingpor (vagy egy tejszínes és kell vaníliarúd bele)

Elkészítése egyszerű:

1. A pudingot elkészítem 4 dl tejjel, cukor nélkül: egy kevés tejben elkeverem a port csomómentesre, hozzákeverem a többi tejhez, és felforralom pár percre, kevergetés mellett. (Ha nem keverem, letapad és vagy csomósodik, vagy leég, egyik sem jó!)

2. Azon melegében hozzákeverem a tojásos túrót, megkóstolom, kell-e hozzá cukor, ha szükséges, utánízesítem.

3. Még egyet forralom, aztán formába öntöm.

4. Gyümölcsrösztivel, vagyis reszterrel, darabos gyümölcsöntettel ízesítem. A képen látható szőlőt felkockáztam, 1 ek cukrot karamellizáltam, belekevertem a magtalan szőlődarabokat, összeforgattam. Ráöntöttem egy kis rumot (vörösbor is lehetett volna), és kész is.

Szeretem poharakban, rétegesen tálalni, ekkor a puding alá teszek a gyümölcsös szószból egy teáskanállal a tálaló poharakba, aztán a közepére is terítetek egy réteget.(Mint a fenti képeken látjátok!)

Az öntetet készítem áfonyából, szederből, szilvából is, minddel finom!! Málna, ribizli… úgyszintén jó rösztinek!

túrópuding eperöntettel.JPGA másik tálalási mód, hogy a pudingot hidegen a pohárból kiboríthatjátok egy tányérra, és a hideg pudingot hideg vagy meleg gyümölcsrösztivel körbeöntve tálalhatjátok: Nagyon mutatós édesség. Ahogy a másik képen nézitek: hideg vízzel öblítettem át a formát, abból szépen borítottam ki a pudingot, és eperöntettel locsoltam meg. Ez az oldalsó képen látszik. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr75339333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása