Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.06.05. 20:53 mijemaja

Dorisz főtt sült sonkás húsvéti ebédje hercegnő burgonyával

Címkék: húsvét krumpli sonka tejszín sváb villányi #összes Dorisztól hercegnőburgonya

sült sonka hercegnőburgonyával.JPGMiután a sonkát feldaraboltam, lefagyasztottam, és porciónként veszem előre, ezt a receptet nemcsak húsvétkor tudjuk elkészíteni...

Dorisz írta: Megfőztem a villányi sváb sonkát, nagyon finom volt.

Készítettem hercegnő burgonyát (tudod, vajas krumplipüré, tejszínnel, szerecsendióval, habnyomó zsákból sütőpapírra és ott 220 fokon 10 perc alatt megsütni, nagyon szeretem).

Mellé a sonkát forró serpenyőben megkapattam és csináltam tejszínes - tormás szószt (ecetes torma, tejszín és kis fehér bors) hozzá. Csatolom a képet, jó lett!

Dorisz nem adta meg a mennyiségeket, ezért az enyémeket adom meg, mert ha így készíteném, a hozzávalók: 4 főre kb. egy kilónyi krumpli, 10 dkg vaj, ½-1 dl főzőtejszín, só, szerecsendió frissen reszelve.

Még egy fontos, amikor a sonkát megfőzitek - a levét ki ne dobjátok! Leves (lencse, bab, sárgaborsó), főzelék- mindenre alkalmas.

Hercegnőburgonya másként 

Én a hercegnő burgonyát így készítem: a friss vajas tört krumplit (szóval a tej nélküli krumplipürét) langyosra hűtöm, fél kilónyihoz egy tojássárgáját (esetleg kettőt) elkeverek, só, fehér bors, reszelt szerecsendió a fűszere. Lehet ízesíteni pl. egy marék reszelt füstölt karavánsajttal, vagy más ízes sajttal, pl. goudával, igen jó bele, de nélkülözhető, ha nincs.

Így nylontasakba töltöm, aminek egyik sarkát picit kivágtam már, a sütőpapírra nyomom a „kishercegnőket”, és 220 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig pirítom (kapja meg picit, úgy, ahogyan Dorisz képén is látszik).

sváb sonka villányi portugieserrel.JPGKedvcsinálónak ezen az alsó képen a Gyula-féle igazi sváb sonka – a hozzá illő villányi portugieserrel. (Egyébként ezt hirdettük meg borkóstolóra. A Gyula-féle sonka, a villányi stifolder  normál és csípős változatban is, a házi tepertőből tepertőkrémet tettünk mellé, paradicsomot, paprikát, icipici csípős zöldet is a mazochistáknak, és persze sok finom vörösbort. - Az a gond, hogy drágának tartották az emberek a 8 bort, ezek a jóféle étkeket 1990,- Ft-ért. Pedig a hiperekben kapható sonkák…)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr225346101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása