Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.11.08. 22:29 mijemaja

Háremhölgyek álma azaz ananászos-banánkrémes palacsinta

Címkék: banán tejszín desszert ananász sütemények pudingpor palacsinták #összes

háremhölgyek álma palacsinta.JPGIlyet valahol a Dob utca környékén még jó régen (értek ezalatt 20-25 évet…) ettem. Nem biztos, hogy ez volt a neve, de a háremhölgy és a banános ananászos krémes töltelék az fix emlékem.

Szóval megsütöm a palacsintákat. (Ha keresitek, már leírtam az üres palacsinták sütését kezdő leányokhoz szóló részletességgel...)

Hozzávalók:

  • 4 főhöz vagyis 4x2 palacsintához ½ doboz szeletelt ananász,
  • 1-1,5 banán kell, 
  • hozzá pár egy kis doboz (2 dl) tejszín* - mert anno azt mondták, tejszínnel főzték össze a krémet. Én viszont a vaníliapudingos öntet miatt az ananászos-banánkrémet is a vaníliás pudingkrémmel főztem össze.
  • Akácméz,
  • egy tasak vaníliás cukor is jó, (vagy pár csepp vanília aroma).
  • Kis darab vaj a déligyümölcsök pirításához.
  • Öntethez: 1 tasak vaníliás puding, 2-3 ek cukor, 5 dl tej, vaníliás cukor, fahéjrudacska stb.

A palacsinta töltelék, vagyis a banános ananászkrém elkészítése:

háremhölgyek álma palacsinta készítése.JPGA vajon átpirítom a gyümölcsdarabokat.

Megpergelem mézzel, aztán jöhet a krémesítés: vagy tejszínnel, vagy a pudingporos tejjel felöntöm, összefőzöm.

A tejszínt csillagoztam a hozzávalóknál, mert én nem azzal készítem. Ám ha felöntitek 1-2 dl tejszínnel – és összefőzitek, akkor kész is a töltelék.

Nálam a tejszín ritkábban van, tej mindig akad, ezért egy egész tasak pudingport (vaníliásat vagy tejszíneset, esetleg a kettő keverékét) 4 dl tejjel elkeverve felforralok, ennek a felével felöntöm a gyümölcsöket. A vaníliapudingos tejjel (tejszínnel) leöntött gyümölcsöket kevergetem, és az első bugyogások megjelenésével kész a töltelék. A serpenyőt félre is húzom.

háremhölgyek álma palacsinta tálalva.JPG – a maradék krémbe AZONNAL öntök még 1-1,5 dl tejet, azzal tovább forralom, vaníliával ízesítem, édesítem porcukorral vagy mézzel, fűszerezem fahéjjal.

Reszelt citromhéj is jó hozzá! 

S így szinte egyszerre készül el a vaníliamártás és a vaníliás gyümölcskrém. Miután a mártás is megvan – már csak tálalni kell.

 

Tálalás: 

A krémmel töltöm a palacsintákat, a vaníliamártással leöntöm, és díszítem szinte bármivel – ifjúkoromban étcsokiforgáccsal és tejszínhabrózsákkal tálalták!

  • csokit reszelek rá
  • csokidarát szórok, színeseket
  • törpe cukorkás drazsékat (francia drazsét, M&M, ilyesmit) 
  • csokiszósszal megcsíkozom
  • tejszínhabbal díszítem
  • mentalevélkével, édeskés görög oregano levélkékkel
  • ha virágzik a bodza, az akác, a százszorszép, azokkal a virágokkal, de az ibolya is igen szép vele
  • szóval, ami van itthon, netán a kertben, ehető és nem sós, azzal próbálkozom…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr955621367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása