Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.30. 11:20 mijemaja

Villányi módon besózott paradicsom többféle módon elkészítve

Címkék: paradicsom fokhagyma savanyúság #összes

Már elmeséltem, hogyan készítem páromnak a villányi módon besózott hagymát, ami azért villányi, mert az ott élő sógornőm készítette így a hagymát.

Az elkészítése egyébként pofonegyszerű, mutatós lesz tálaláskor:
Arra gondoltam, miért ne lehetne akkor így készíteni a paradicsomot is?
 
Gyorsan, azonnali fogyasztásra:
 
1. Veszem a paradicsomokat és ejtek rajtuk néhány bevágást felülről lefelé úgy, hogy a paradicsom egyben maradjon.
 
2. Bevágásokat óvatosan szétnyitva besózom.
 
 
 
 
3. Pici állni hagyom, amíg elkészülök a fokhagymapéppel.
 
4. Fokhagymapép készítése: (Egyébként is ezt adom a paradicsomsalátához): só, bors, fokhagyma, olaj jól összekeverve pépesre.
 
 
 
 
5. Fokhagymapéppel bekenem a paradicsomot körbe, kívül-bévül, ahol érem.
 
6. Ráfacsarom a citromot és OK, mehet az asztalra.
 
 
 
 
 
 
 
 
Egy napig érlelve
 
1. Elkészítem a paradicsomokat az előzőek szerint bevágva, besózva, befokhagymázva.
2. Jól záródó edénybe teszem, és vagy magában hagyom, vagy olívaolajba teszem.
3. Adok neki legalább néhány órát, de egy nap után még jobb az így elkészített paradicsom.
4. Tálalás előtt közvetlenül kiveszem az edényből, tálra teszem és ráfacsarok egy kis friss citromlevet.
 
 
Savanyúságként ecetes olajban érlelve
 
1. Elkészítem a paradicsomokat az előzőek szerint bevágva, besózva, befokhagymázva.
 
2. Jól záródó edénybe teszem, és elkészítem az öntetet:
-          ecetet, vizet összekeverek olyan erősségűre, amilyennek elképzelem a savanyúságot
-          teszek hozzá egy kis egész borsot, szegfűborsot, fokhagymagerezdet, borókát, mustármagot, koriandert, vagyis a szokásos befőzési savanyúság-fűszereimet..
-          felforralom ipegcsak, majd a tűzről lehúzva leszűröm
-          hozzáadok 1-2 ek olajat,
-          és végül ezt ráöntöm a paradicsomra.
3. 1-2 nap után kész a savanyú fokhagymás paradicsom, de akár egy hétig is érlelhetem.
 
4. kiveszem, a levét újra felhasználhatom savanyítani, húspácoláshoz, salátaöntethez.
5. Tálalom bármihez, és higgyétek el, különleges, nagyon finom paradicsomsalátát kapunk így! (Nem is láttam másutt készíteni, szóval ez a mi salátánk…Édes gyors savanyítását házasítottam össze Ibi villányi hagymakészítésével, és az eredmény ezeken a képeken is önmagáért beszél.)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr32120508
süti beállítások módosítása