Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.04.23. 01:09 mijemaja

Lajosék krumplilevese Villányból

Címkék: leves tojás krumpli hagyma liszt #összes villányból zöldséglevesek lajoséktól

Villányban Lajos felesége, Marika lepett meg minket isteni krumplilevessel.

Édes krumplilevesének a babér, a bors, a kömény a fűszere, zeller, sárga és fehér répa nélkül nem is szívesen vágott bele, mert nagyon szerette zöldségesen, (ám ha a kertben termett, zöldborsót, zöldbabot, karalábét is vágott bele).

 

Lajosék krumplilevese az egyszerűségében volt brutálisan finom: csak krumpli és galuska.

 

Hozzávalók úgy sejtésből:

 

-          fejenként egy krumpli (de dupla adagot kell készíteni, mert mindenki két tányérral szed magának!!)

-          4 főre egy nagy fej hagyma

-          Diónyi zsír, (és érzésem szerint nagyon jó a fokhagymás sertészsír, netán a szalonnazsír…)

-          Só, bors, őrölt piros paprika és kömény fűszernek

-          Egy tojás, annyi liszt,, amennyit felvesz, 1 ek tejföllel galuska tésztának, sóval és borssal

 

Elkészítése:

 

1.Az apróra vágott hagymát a zsíron Marika feltette dinsztelni

2. Ha már szépen megpirult, megszórta őrölt piros paprikával, sóval, borssal, őrölt köménnyel.

 

3.Felengedte vízzel, 4 főre egy erős literrel (de 2 liter alatt nem érdemes készíteni, mert kevés lesz!)

 

4. Belerakta az előkészített, hámozott krumpli kockákat.

 

5. Amíg a krumpli lefedve párolódott, addig bekeverte a liszttel, tojással, kicsi tejföllel a galuskatésztát. (Nem mondta, de sózta, az biztos, azt már nem

 

6. Ha a krumpli már majdnem puha, beleszaggatta kanállal a galuskát.

Vékony csípős paprikát és ecetes paprikát is kínál Marika a leveshez!!

 

Aztán idehaza nekiálltam én is elkészíteni így, nagy galuskával a krumplilevest..

 

Azért nem hagytam ki belőle a zellercsomagocskát…

 

 

 

 

 

Megpirítottam a hagymát, meg is paprikáztam.

 

 

Arra került a krumplikocka. Átforgattam.

 

 

 

 

Parikacsumát is tettem bele, szárított zöldségből egy kanállal.

 

 

 

 

 

 

 

Tészta főzőlevével öntöttem fel.

 

 

 

 

 

 

Nekikezdtem a galuskának, de én mindig teszek bele sót, borsot, petrezselyemzöldet, és egy ek búzadarát is teszek bele, hogy pörgősebb, könnyedebb legyen a galuska.

Tojást is teszek bele. (Anélkül is összeállna, csak akkor kisebbeket, inkább csipetkét csipkednék belőle. Olyan nagy galuskákhoz, mint a Lajos Marikájéé, tojás is kell.)

 

 

Elkeverem és pihentetem negyedórát-félórát, szóval, amíg a krumpli puhul.

 

Belekanalazom, azaz kanállal beleszaggatom a levesbe. Összeforralom pár percet, aztán elzárom a tüzet, lefedve egy újabb negyedórát áll, utána már tálalhatom is, biztosan puha a galuska!

 

(A felső képen Lajosék villányi kertjében vagyunk, balról jobbra: Fejérdi Gyula, a borász, Bea a borászati bolt vezetője itt Pesten, az Egressy úton, Marika, Lajos felesége áll hátul, háttal ül Nándori pali, az ifjú borász(nak), s mellette áll oldalt Lajos.   A többi képen hol Lajosék levese, hol az én főzésem...)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr374467580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása