Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.09.30. 14:48 mijemaja

Villányi rőzsepecsenye zöldségágyon az Oportó Étteremből

Címkék: sült főétel bacon disznóhús szűzpecsenye #összes villányból

No, ez az étel egyrészt azért villányi, mert ott ettük az Oportó Étteremben, (bár ahogy megkérdeztem, ez az étterem specialitása, nem Villányé), másrészt azért, mert villányi borral készítettem.

Miután a szakácshoz nem volt szerencsém, (bár szerencsém volt a főztjéhez), amit leírok, az csak egy utánérzés, ahogyan én megpróbáltam elkészíteni, s idehaza tovább adni az ott evett finomságot.
 
Veszem a szűzpecsenyét, és hosszú csíkokra felvágom. Ezek a „szőlővenyigék”.
 
 
A „szőlővenyige” szűzpecsenye csíkokat fűszerezem:
- kevés liszt
- összenyomott fokhagyma
- só, bors, paprika
- olaj – és ezeket összekeverem, a húscsíkokat beleforgatom, és úgy gondolom, érdemes pácolnom egy napot is ebben a fűszeres olajban.
 
A „szőlővenyigékből” rőzsekötegeket” úgy kapok, hogy pár vékonyka szűzpecsenye darabot beletekernem bacon szalonnába.
-          sütés előtt beletekerem
-          vagy átsütöm a csíkokat, és kicsit langyosra hűtve tekerem a szalonnacsíkokba. (Én ez utóbbi változatot perferáltam.)
 
Jénaiba teszem a rőzsekötegeket, kevés 2008-as portugeisert (no meg a pácolajat) aláöntve puhára párolom, majd a szalonnát rajta ropogósra pirítom.
Így, frissen jó.
 
Az Oportóban a zöldségágy: paradicsom, répa, cukkini karikák, kaliforniai paprika darabkák és salátacsíkok voltak.
 
Én ezeket a szűzpecsenye pecsenyelevében szeretem átsütni a serpenyőben, de mivel apátok a pirított zöldséget nekem adja, ezért a kedvéért a jénai mellé héjában megsütöttem mellé pár szem krumplit. Ha nem krumplit, akkor egy kis rizst érdemes mellé adni.
 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr662334709
süti beállítások módosítása