Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.10.19. 23:02 mijemaja

Sós erjesztésű savanyú káposzta DR GERSON módra

Címkék: káposzta befőzés savanyúság probiotikum #összes Gerson

sós káposzta Gerson 1.JPG

Azt mondja apátok: ez nem elég csípős. Hát, mert nincsen benne csípős paprika- feleltem.

A fokhagyma is kevés benne - konstatálta. Talán mert nincs is benne fokhagyma. Na de van benne borókabogyó és kömény is! –indokoltam.

Akkor az a  másik (kaukázusi) jobb – foglalta össze a lényeget apátok.

Hát, így került a Dr.Gerson káposztájába az eredeti recepttől eltérően nálunk egy kis csípős paprika és pár gerezd fokhagyma is…

Recept elébb, mese utóbb.

sós káposzta Gerson 2.JPG

2 nagyobb fej káposztához és egy nagy üveghez kell 5-6 szem borókabogyó, 1 ek köménymag púposan. (Én egy kis borsot és szegfűborsot is teszek mellé.)

A fejes káposztát le kell gyalulni vagy vastagabb csíkokra vágni – én vagdosom, nem kell káposztagyalut mosogatni utána.

Beleteszem a fűszereket: borókabogyót, köménymagot.

Nem az eredeti recept: 2-3 fej fokhagyma gerezdenként és 2-3 csípős zöldpaprika.

Üvegbe teszek mindent s ráöntök annyi 42 fokos sós vízet, (Tudjátok, 1 literhez 1 púpos ek és három literenként már egy kis lapos ek-t is belerakok, és 3 liter kb. elég is), ami ellepi.

Bezárom csavaros tetővel és 20-25 fokon tartom pár napig.

A forrás beindul, akkor pincében (hűvösben) kell még 5-6 hetet érlelni.

Valamikor ezt úgy olvastam, hogy Dr. Gerson féle savanyú káposzta – egyből figyelmes lettem, elvégre Dr Gerson kúrájáról először akkor hallottam, amikor megpróbáltam utánajárni, mit javasolnak rákos embereknek, mint egyfajta alternatív gyógymódot.. Nem tudom, mennyit meséltem erről, de azt mondtátok, kíváncsiak vagytok történetekre is, hát tessék.

Marci bátya (anyám testvére révén nagybátyám) lánya, Zsuzsi nekem első unokatestvérem, és kiderült, mellrákja van. Kórház, ablatió, vagyis mell-eltávolítás, hagyományos kezelések után Zsuzsi otthon gyógyult és nem talált igazán magára.

Én próbáltam utánajárni, van-e segítség, alternatív gyógymód, és ekkor találtam rá a Gerson féle diétára. A doktor magát is kigyógyította vele: de igen kemény ez a diéta. Az alapelv: minden szervezet meggyógyítja önmagát, ha rendbe hozzák, s megtisztítják a sok salaktól, méreganyagtól. Böjt, víz, sok folyadék, tea, növényi levek, gyümölcslevek, iszonyú sok –ha jól emlékszem, fekete kávés- beöntés, fizikai feladatok izzadással (tisztít!), végül lassú visszatérés egy egészségesebb étrendhez.

Akkortájt még a máj volt az egyetlen húsféle a diétában, narancslével turmixolt össze borjúmájat a doktor, mostanra ezt a Machbet-féle levet kiváltották valamivel.

Két embert ismertem, aki végigcsinálta a Gerson diétát, az egyik egy újságírónő, akinek bűzlő gennyes bőrdaganata volt, ő a Bakonyban fát vágott és diétázott, s egy év alatt meggyógyult. A másik évfolyamtársnőm férje volt, négy gyerekkel tudták meg, hogy rákos a srác, a kórházból az utolsó napokra hazaküldték meghalni- aztán ez a kúra segített szenvedés nélkül még két évet élni, azt mondták, túl későn kezdte el. Zsuzsit, az unokanővéremet nem érdekelte ez a kúra srm, bezárkózott lelkileg is, testileg is, és áttétben két évre rá meghalt. Ezért mondom mindíg: a fejben nagyon sok minden eldől, hinni, akarni és tenni egyaránt kell a karcsúságért, az egészségért, a sikeres munkáért egyaránt, - de még a párkeresésért is...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr334858948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása