Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.07. 16:36 mijemaja

Majonézes sajt saláta

Címkék: reggeli saláta köret sajt majonéz #összes

Sajtsaláta sosem jó magában a majonézzel, igényli a semleges hordozó anyagot is, különben meg a sajt drága, tehát érdemes olcsó zöldségekkel javítani a saláta ár/érték arányát, nemigaz?

Szóval a majonézes sajtsaláta készítésekor a következőket nézem:

-          legalább egyféle sajt legyen,

-          de jobb a kettő, karakteresen más

-          legyen hozzá „hordozónak”: főtt/sült krumpli, alma, esetleg levesben főtt zöldségek. Nem rossz főtt tojással elkeverve sem, tehát az is mehet bele, de el kell döntenem, mit teszek hozzá, a sajt nem szereti a sokféleséget, eltűnik aztán a majonézes kotyvaszban a jellege. (Krumpli+alma, répa+alma, főtt zöldségek kovászos uborkával, szóval elég egy-két fajta hordozóféle bele!!)

-          Majonéz, ahhoz netán kevés joghurt, tejföl

-          Jó hozzá egy kis citromlé savanyítani rajta

-          Fűszerezni alig kell, a sajtok elég karakteres ízűek, borsot szoktam beleszórni, néha durvára tört színes borsot.

-          Zöldfűszer persze kerülhet bele, a snidling nagyon jó

-          Hagymák is jöhetnek, bármilyen, de csak kevés, hiszen a saláta a sajtról szól, és ha túl sok minden megy hozzá, elnyomja a sajtot.

 

 Gorgonzolás sajtsaláta:

A hozzávalók egy részét a felső képen láthatjátok: a mascarponét és a gorgonzolát elkevertem, adtam hozzá majonézt, kevés olíva olajat, rászórtam borsot, és beleakarikáztam fekete olajbogyót.

Kevés jonatánalma kockát és citromlevet tettem hozzá – pirítós kenyérrel tálalatam.

 

Fetás és karavános krumplis sajtsaláta

Főtt krumplikockák, karavánkockák  mellé beletördeltem (rámorzsoltam) a fetasajtot, majonézzel, citromlével elkevertem – és nem tudtam lefényképezni, olyan hamar elfpgyott.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr772063014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása