Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.07.13. 14:30 mijemaja

Csirkemell vizitormával és medvehagymával

Címkék: fokhagyma főétel csirkehús #összes

Hozzávalók:

       -          2-3 filézett csirkemell
       -          Vizitorma levél, vagy krém
       -          Medvehagyma levele frissen vagy szárítva
       -         
       -          Kb. egy félfejnyi fokhagyma
       -          Olíva olaj
 
Előkészítés:
       -          Felkockáztam a csirkemelleket
       -          elkészítettem a pácot: a vizitorma (lásd wasabi) krémet elkevertem az összenyomott fokhagymával, és hozzáöntöttem lassan, folyamatos keverés mellett az olajat is,
       -          ebbe a fűszeres olajba beleforgattam a csirkedarabokat.
       -          Hagytam állni pár órát (1-2 nap is belefér)
 
Elkészítése:
 
  1. A pácolajat lábasba öntöttem, az olíván átforgattam, jól átpirítottam a húst fehéredésig.
  2.  
  3. Kevés víz hozzáadása után puhára pároltam lassan, alacsony tűznél.
  4.  
  5. Amikor puha volt, megszórtam liszttel.
  6.  
  7. Elkevertem a lisztet gyorsan (nehogy csomós legyen), majd felöntöttem tejszínnel.
  8.  
  9. Rögtön utána belekevertem az aprózott medvehagymát. Nem variáltam más fűszerrel, hogy az alap fűszerek érvényesüljenek. (Jó döntés!)
 
Azért csak a végén tettem bele a medvehegymát, hogy intenzívebb legyen fogyasztáskor az íze. Szárított medvehagyma használatakor érdemes azt a pirítás végén belekeverni a húshoz.
 
(Tudjátok, áztatás kell a szárított dolgoknak, a szárított fűszer hosszabb időt igényel az érvényesüléshez.)
Ilyen lett a vizitormás-medvehagymás csirkemell. Ettük rizzsel, tésztával, jó mellé a krumplipüré is.
Apátok észre sem vette, hogy csirkéből van…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr422149149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása