Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.10.12. 14:19 mijemaja

Káposztás tészta lasagnásan

Címkék: tej hagyma tészta káposzta főétel szalonna #összes

Szeretjük a káposztás tésztát – és igyekszem a szokott alapkészítési módtól eltérően elkészíteni. Készítem krumplival, (ez igen jó ám!), készítem sajtos majdnem besamellel is. Ez utóbbit hívom „lasagnásnak”- elvégre a pörköltes rakott tésztát ott is ilyen fűszeres sajtos besamelbe bújtatva sütjük, nem? 

Szóval Gartfieldre való tekintettel a tészta –káposzta rétegezés után a káposztára egy kis sajtos-sonkás öntetet adok, majd a második réteg tésztát leöntöm a többi mártással.
 
Elkészítem a káposztát, ahogy szoktam:
 
- előkészítem a káposztát, felaprítom (gyalu, reszelő vagy kés segedelmével), besózom és állni hagyom egy fél órát. Utána kinyomkodva teszem majd a serpenyőbe!
 
- Egy serpenyőben kevés olajon egy ek cukrot karamellizálok, rádobom a kinyomkodott káposztát, átkeverem, sózom, erősen borsozom, felöntöm kicsi vízzel vagy borral, és párolom-pirítom, míg a káposzta össze nem esik. (Összetöpped – akkor jó, le is veszem a tűzről!)
 
Felteszem főni a sós vizet, és abban kifőzöm a tésztát.
 
Elkészítem az öntetet:
 
      -          Egy vöröshagymát aprítok és kevés, mondjuk zölddiónyi  zsiradékon (jó ám a szalonnazsír!) átpirítom.
 
      -          hozzáadom az előre felkockázott sonkát, baconszalonnát (de lehet igazi szalonna is, és bármilyen maradék felvágott is, maradék hasznosítására ideális ez a mártás!) A felvágott mennyiségét a készletem korlátozza: 2-3 csík bacon (vagy egy csík igazi szalonna) mellett a többi jellemzően maradék ez-az a hűtőből.
 
      -          jól átpirítom az egészet: azért kell a kis szalonna bele, hogy a semleges sonkákat kicsit „megbolondítsa”.
-          fűszerezem: só, bors és kevés reszelt szerecsendió  (ez utóbbi szintén Gartfield miatt)
 
      -          a jól megpirult sonkaféleségeket megszórom 1 ek liszttel (réteslisztet használok). Jól átforgatom, nehogy csomós legyen a végén.
 
-           Végül jöhet a tej: kb. 2 dl tejjel felöntöm. Elkeverem, és amíg a tej melegszik, időnként keverem, és gyorsan belereszelem a sajtot. Egy centis darabka elég, de szeretem többféléből belereszelni, úgy ízesebb. (A képen is látszik, hogy a trappista sajt felett füstöltkaravánt reszeltem a mártásba. Persze tudom, parmezán kellene bele, ugye Gartfieldre tekintettel – de így is finom volt, tanúsíthatjátok…)
Íme, elkészült a tejes hagymás-szalonnás-sonkás mártás. Hozzáteszem: tejszínnel is lehet készíteni, de tejesen könnyebbnek érzem, jobban szeretem.
 
 
Elkészült a tészta, leszűrtem, kész a káposzta, kész a mártás.
 
 
Jöhet a rakott tészta összeállítása:
 
      -          a jénai alját zsemlemorzsával beszórom
 
      -          Ráteszem a tészta felét (ha több rétegben készítem, a harmadát)
      -          Arra adom a káposztát
      -          Rákanalazok pár ek mártást (ezzel szaftosabbra készítem, ki is hagyhatom, de nem érdemes)
      -          Utána újra terítem a tésztát.
      -          A tészta tetejére öntöm az egész mártást.
      -          A tetejére tehetek bacon kockákat, tehetek többlet reszelt sajtot. (Ez csak ajánlás, nem szükséges feltétel, de elégségesen finom…)
 
Ez a tészta megy lefedve az előmelegített, közepesen meleg sütőbe.
 
10-15 percig így párolom, aztán leveszem a fedőt és magasabb rácsra téve az egészet megpirítom.
Akkor kész, ha a teteje szépen barna pöttyös lesz.
 
 
Csak érdekességként, azonnal készíthetünk ebből sajtos tésztát is, mert maga az öntet kicsivel több sajttal – fantasztikus sonkás –sajtos tészta alap!!! Csak bele kell forgatni a tésztát- és tálalhatjuk is.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr702365309
süti beállítások módosítása