Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.04. 11:50 mijemaja

Karalábé főzelék

Címkék: köret főzelék főétel karalábé #összes

Hozzávalók:
-          legalább 2 karalábé (átlag 1-2/fő, ki mennyire szereti), legyen mondjuk 4 db
-          jó sok kapor, (petrezselyemzöld is jó)
-          só, kevéske bors
-          egy nagyobb vöröshagyma
-          pár szem paprikacsuma a maradékból vagy egy kisebb darab paprika
-          1 ek liszt a sűrítéshez
-          és tej meg joghurt
 
Előkészítése:
-          hagymát megpucolom, egyben hagyom
-          karalábét megpucolom, jellemzően felkockázom
 
Elkészítése pirítással:
 
  1. Kevés kacsazsíron átforgatom az egybehagymát és a karalábé kockákat.
  2. Megszórom őket liszttel, megforgatom azzal is, fűszerezem,
  3. felöntöm annyi vízzel (levessel) ami épp ellepi.
  4. A kívánt puhaságúra párolom (szeretem, ha még egy kicsit roppan), a hagymát kidobom, és
  5. akkor tejjel lekevert joghurttal ízesítem, beleszórom a kaprot, összeforralom és tálalom.
Elkészítése simán főzéssel:
  1. Lábasba teszem a hagymát és a karalábét, felöntöm vízzel, ami éppen alatta van, hogy ellepje, - sózom , fűszerezem,
  2. Lefedve puhára párolom.
  3. Tejjel elkevert liszttel besűrítem, hozzákeverem a joghurtot és az egészet összeforralom.
  4. Jöhet bele a kapor, azzal kész is, tálalom
 
 
Karalábéfőzelék hagymával pirítva:
Édes így készítette!
  1. Édes a vöröshagymát egészen apróra vágta – és egy kevés zsiradékon megpirította szép aranyszínűre.
  2. Hozzáadta a karalábét kockázva vagy reszelve (!!), átforgatta,
  3. és jöhetett a klasszikus főzelék késztés: megszórta egy ek liszttel, átkeverte, fűszerezte és végül felöntötte vízzel.
  4. Puhára párolta, tejföllel átkeverte a végén, - és készen is volt.
 
Karalábé főzelék hagymás rántással
Édes feltette főni az egészet, de nem hozzáfőzte a hagymát, hanem a végén készített egy hagymás lisztes rántást, világos rózsaszínűre pirította a lisztet, és az egésszel besűrítette a főzeléket.
 
Engem zavart benne a hagyma – de sokan szeretik így. Próbáltam megreszelni (de hulló könnyeim záporán át alig láttam a karalábécskámat), aztán turmixoltam.
Nekem kicsit túl intenzív volt benne a végén a hagymaíz.
 
Jobb szeretem a karalábét érvényesülni hagyni – szóval én nem így készítem, csak hébe-hóba mutatóba, mint ezen a képen is látszik.
 
 
 
 
Karalábé főzelék sülthús mártásból
 
A húsok sütése után maradó, nem égett finom szaftot általában nem hagyom veszni: mártást, ragulevest, tésztát, stb. – és főzeléket is készítek belőle.
 
Az összevágott karalábét rádobom a visszamaradó szaftra,
-          megpirítom,
-          megszórom liszttel,
-          felöntöm vízzel, és puhára főzöm.
-          A végén kevés tejes joghurttal sűrítem, összeforralom.
 
 
Karalábéfőzelék pirosan
1. A kész karalábéfőzelékbe a habaráskor teszek 1 ek piros paprikát – ettől lesz piros.
A piros változathoz 1 ek kacsazsírt adok a piros paprikához, jobban oldódjon fel, és a kacsazsír valami titkos összetevő: nem lehet észrevenni, de különlegesen finom lesz tőle a főzelék!!!!
 
2. Úgy is készítem, hogyha pirítom a friss karalábét, akkor a liszt mellett a paprikával is megszórom.
 
 
Fontos!!
A képeken is láthatjátok, hogy a karalábé levélkéket – ha zsengék, frissek, akkor- beleaprítom a főzelékbe. Ti is tegyétek így, nagyon finom.
Néha egy-egy csípős paprikácska is kerülhet bele – finom úgy is, ha egy árnyalatnyi csípősség van benne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr42055816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása