Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.07. 13:40 mijemaja

Rakott karfiol

Címkék: rizs egytálétel főétel karfiol darálthús #összes

Én nagyon szeretem ezt a kelkáposztát – elég sokszor hallottam gyerekkorotokban, keverve a karfiolt a kelkáposztával…

- a keverés jogos volt, jellemzően szoktam vegyesen felhasználni.
A kelkáposztát nagyon szeretem én is, levesekbe teszek néhány levelet belőle, (ha van itthon), és a rakott dolgok alá nagyon szeretek kelkáposztalevelekkel „megteríteni”.
A képen nem jól látszik, de itt is így csináltam.
 
Hozzávalók:
-          néhány levél kelkáposzta (opcionális)
-          egy-két fej karfiol
-          zsemlemorzsa
-          sok tejföl, kevés tej
-          rizs
-          pörköltmaradék, darált hús
 
Előkészítése:
-          rizst előfőzöm
-          darált húsból pörköltet készítek (isteni maradék feldolgozásra! Akár rizs maradt, akár pörkölt.)
-          tejfölt egy kis pörköltszafttal és tejjel hígítom, sózom
-          ha van kellevél, azt előfőzöm
-          természetesen a karfiolról sem feledkezek meg: azt is főzöm sós vízben pár percig. 
 
Elkészítése is egyszerű (tovább tart az előkészítés):
  1. Tepsi/jénai aljára zsemlemorzsát szórok, arra teszem a kelleveleket (ha vannak)
  2. Ráteszem a főtt rizst
  3. ráöntöm a pörköltet (ha sok rizs van, tehetném két rétegben, vagyis most az jönne, de nem szeretem sok rizzsel…),
  4. szépen körberakom a tetejét a karfiollal (szoktam díszíteni azzal, hogy a közepére egy sor brokkolit teszek zöldellni (csináltam párhuzamos csíkokkal is: egy sor karfiol, egy sor brokkoli, de apátok nem preferálta, nem szereti a brokkolit, viszont neki (hál’Istennek!) nem is volt mellrákja. Tudjátok: a brokkoli egészséges!! Ezért be kell csempészni az ablakon, ha már az ajtón nem jöhet. – Ó, az csak elszíneződött karfiol, biztosan megégett! – kell mondani, ha lebuknék.
  5. Ráöntöm a tejfölös keveréket, és mehet is be a sütőbe. Családi hagyomány: a háromnegyedére a tejföl, a maradékra csak ici-pici tejföl, (elvégre azt mondom, hogy ott nincs is), és azt megszórom sajttal. A tejfölös a miénk, a sajtos apátoké.
  6. Ez lenne az 5/a.) pont: lehet leönteni besamellel is (vajon lisztet pirítunk zsemleszínűre, felönjük tejjel, fűszerezzük sóval, borssal, szerecsendióval, beletehetünk reszelt sajtot is – akkor sajtos besamel lesz belőle). Finom úgy is, de én a mezei tejföllel szeretem és készítem.
  7. Sütőben ropogósra sütöm, egy jó óra alatt. (Figyelni a sajtot, mert őkelme az indikátor: ha megpirul, jó a rakott karfiol.
 
Rakott karfiol bújtatott hússal:
Ha a karfiol alá elrejtek egy-két szelet sült/elősütött karajt, vagy csirke/pulyka mellszeletet, akkor az is illik bele – nagyon finom húsimádóknak.   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr872062854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása