Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.05.23. 07:56 mijemaja

Körözöttes gomba krumplival

Címkék: krumpli gomba túró gombás egytálétel vaj vegetáriánus körözött főfogás #összes kenyérnélküli

Ez sikeres „projekt”, a véletlen műve, gyakran, mire mindent belerakok a körözöttbe, túl sok lesz, s mert nem egy tartós ez a sós túrókrém, felhasználom gyorsan a maradékot, mielőtt megromlana.
Töltök vele húst, szőlőlevelet, karalábélevelet, káposztát – s gombát is. Volt körözött, és már mindenki agyonette magát vele, volt gomba, és az „ideje van, teje van, miért ne szoptatna”poénjára, miért ne raktam volna össze? S bevált párosítás! Úgy elfogy a körözöttel töltött gomba, mint a pinty, lefotózni sincs időm, pedig maradék felhasználás ez is.
 
Hozzávalók:
-          10-15 dkg körözött, 5-10 dkg reszelt sajt, 1 ek olívaolaj, 2 tojás,
-          Annyi gomba, aminek a feje egy széles lábasban szorosan egymás mellett elfér (talán 8-10 közepes fej) érdemes több gombát tölteni, mert többet esztek belőle, mint a megszokott/várt mennyiség
-          Fűszerek: só, bors, egy vereshagyma, petrezselyemzöld
 
Elkészítése:
 
A gombafejeket megsikáltam, besóztam, beborsoztam, és beolajoztam. (Erre a doboz vagy nylon a jó módszer: kevés olaj és a gombafejek bele, aztán abban összerázom, így kevés olajjal is egyenletesen bevonom a gombafejek felületét.)
 
A körözötthöz adtam egy tojást és egy tojássárgáját, jól elkevertem, és egy ek olívaolajat is belekevertem, végül egy maréknyi reszelt füstölt sajttal fogtam össze a körözöttes krémet.
 
A gombaszárakat felaprítottam, és egy kis hagymát is mellévágtam. Maradék főtt/sült krumplit nagyságuktól függően, de héjastól negyedeltem, nyolcadoltam.
 
Kevés zsiradékot tettem a lábasba, és megsütöttem először a gombafejeket a tönkrészükkel (lemezkékkel) lefelé.
Amikor már pirultak (kis barna színt kaptak), akkor megfordítottam őket.
Azok közepes tűznél sültek alul, felül, a tönkök helyére bekanalaztam a körözöttes krémet, az is pirulgatott.
Ha a gombák alja is kezd színt kapni, akkor szűrőlapáttal kiszedem őket egy szép tálra. (Mire lefotóztam, elfogyott a nagyja…) Sütőben is készítettem, úgy többet tudtam sütni belőle!
 
A visszamaradó zsiradék már nem tiszta, beleolvad némi körözött, de épp ettől ízes, nem szabad kárba veszni - rádobom az összevágott hagymát, ha már pirul, akkor jöhet a gombák tönkje is jól összevágva, végül az elnagyoltra felvágott maradék főtt/sült krumpli.
Ha már jól összepirult a krumpli is, a gombakalapokból visszamaradt körözöttet is hozzákeverem, és addig pirítom kevergetve-kavargatva, míg szép lassan oda nem kap.
Akkor szórom meg összevágott petrezselyemzölddel.
 
Ez a gombás krumpli a körete a körözöttes gombának.
Vega és finom!!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr284533080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása