Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.10.12. 09:27 mijemaja

Lazacos-túrós előétel Dávidtól

Címkék: lazac halak hideg túró előétel #összes Dávid konyhája Dávidtól

lazacos túrós előétel 1.JPG

Dávid írta: Összeszedtem magam, hogy leírjak még egy receptet. Meg aztán igyekszem majd nem elfelejteni fényképezni, mint a múltkor.

Azt hiszem, a nagynénémnél ettem először lazacot túróval, és nagyon megtetszett. Az akkori recept továbbgondolásából született meg most ez az előétel. Többek között tette ezt azért, mert szeretek előételgyűrűt használni. Meg a nyers lazacot is szeretem. Eredetileg csak a túrós változatra gondoltam, de mikor kivételesen szombaton mentem piacra, kint volt egy lány, aki házi kecskesajtokat árult – amit egyébként mindenkinek ajánlok – többféle változatban és zenével. Volt ott füstölt lilahagymás, sima, fokhagymás, bazsalikomos és még vagy négyféle. Közöttük pillantottam meg a kaprosat is, amire rögtön lecsaptam, mivel jól jött egy variánsnak a kapros-túrós előételhez. Utána egyébként igazi falusi kofánál vettem meg a csomag kaprot. Irdatlanul csúnya volt és kicsit koszos is (csak szombatonként jár fel, mint megtudtam tőle), és nagyon kínálgatta a kicsit rohadó, és nálánál is csúnyább paradicsomait, állítva, hogy nagyon olcsó. Egyébként még olcsó sem volt. Mikor a néni visszaadott egy húszast a kaporért adott pénzemből, éreztem, ahogy a pénzérmén elinduló koszcsepp a tenyeremben landol. Hát legalább a néni népviseletben volt, autentikus volt, és én meg nem is merek belegondolni, hány liter folyóvizet használhattam el a kapor kétségbeesett mosásakor.

Hozzávalók:

15 dkg túró

1 csomag kapor, 100× mosva

2 gerezd fokhagyma

5 dkg sajtkrém

5 dkg kapros sajt

kb. 7 dkg lazac

5 darabka újhagyma

1 cs tortazselé

só, bors

Elkészítés:

A dolog titka, hogy minden réteget érdemes sózni, ami eleve nem sós, mert sok összetevőnek édeskés íze van. A kaprot apróra vágjuk, és elkeverjük a túróval. A fokhagymát felaprítjuk vagy összetörjük a kés lapjával, és egy villával alaposan a sajtkrémbe keverjük, és megsózzuk. A kapros sajttal nem csinálunk az ég világon semmit. Amikor ezzel megvagyunk a túrót illetve a a sajtot az előételgyűrűk aljába préseljük (én a kicsiket használtam a sajthoz, a nagyot a túróhoz). Ezután jöhet a finomra szelt nyers lazac, arra meg a fokhagymás sajtkrém.

lazacos túrós előétel 2.JPG                   

Az újhagymának csak azt a részét használom fel, ami már nem olyan édes és fehér, hogy feltétlenül nyersen egyem, de nem is annyira sötét, hogy belefőzzem valamibe. Ezt felaprítom, és eloszlatom a fokhagymás keveréken. Végül pedig a tortazselét megcsinálom egy edényben kb. úgy, ahogy a zacskóra van írva, csak nem pakolok bele cukrot, hanem sót, borsot, és kicsit sűrűbbre hagyom. Amikor a hagymákra öntöm, csak annyi kell belőle, hogy éppen ellepje, nem kell felhasználni az összeset.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr244834276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quantum_Pille 2012.10.13. 19:40:07

Istenien néz ki! Nagyon profi. És hát amiben lazac van, azzal engem meg lehet venni... :)
A tortazselét kicsit nehezen képzelem el hozzá, de a látványhoz annyit ad, hogy már megéri!

Anna

Andi: Nekem ez a recep újabb löketet adott a piacra járáshoz. Mivel már volt szerencsém elkísérni Dávidot az autentikus élelmiszerek egzotikus beszerzési helyének eme retro-módon divatos helyszínére szinte képszerűen előttem van a koszos nénike, és be kell vallanom ilyenkor magamnak: nem véletlenül nem szerettem én odamenni. Nade ez a lazac-megfejtés megint észhez térített és bebizonyította, hogy a városi piacnak mégiscsak van értelme.
süti beállítások módosítása