Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.08.29. 23:18 mijemaja

Vérszilva parfé sásliliommal

Címkék: szilva gyümölcs édesség tejszín desszert vérszilva #összes

vérszilva parfé.JPGVérszilva kompótot készítek de rövid lével, hogy sűrű vérszilvavelőt kapjak a végére:

Fazékba teszem a mosott, kimagozott szilvát, ráfacsarok egy fél citromot, megszórom kis őrölt szegfűszeggel, fahéjjal. Ha van bármi kandírozott gyümölcs (cukrozott citromhéj,narancshéj, ha csak magamnak készítem, kis mazsola is jöhet), és persze 1-2 ek cukor, egy tasak vaníliás cukor.

Felöntöm nagyon kevés vízzel (épp csak bokáig érjen a lábasban), és felforralom. Csak ennyi – leveszem a tűzről, és lehűtöm.

Langyosan összeturmixolom.

Elkészítem a parfét tejszínhab segítségével: 

Tejszínt egy habfixálóval kemény habbá verem, és összekeverem a vérszilvavelővel. – így egy fantasztikus krém – piskótával isteni, ám én hűtőbe teszem és megfagyasztom. Nem teljesen, csak dermedtre, amolyan fagyis állagúra!

A sásliliom ehető és nagyon finom! Nagyjából akkor nyílik, amikor a vérszilva is megérik. Megtöltöm egy fagyiskanál vérszilva parféval, és így tálalom.  Gyönyörű!

Ha egy folpackkal kibélelek egy őzgerincformát, beleöntöm a krémet, így teszem a mélyhűtőbe – így is finom 3-4 óra múlva, igazi családi ünnepi finomság.

Ja egy megjegyzés 2017-ben: ültettem három vértszilvafát :) Igaz, az utcán ültettem (gyorsan megelőztem az önkormányzatot), de pár év és vérszilvából készítek dzsemet, lekvárt, zselét.... 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr814740728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

musicus 2017.08.11. 13:58:23

A cikk vérszilváról szól, de a végén kétszer is vérnarancs lett belőle, javítsd!

mijemaja 2017.08.13. 15:59:50

@musicus: szia és köszi. Beleírtam, hogy idén tavasszal ültettem három vérszilvafát az utcán, és pár év múlva vérszilva nagyhatalom leszek :) Egyébként fagyasztható, és imádom limonádéba dobni jégkocka helyett :)
süti beállítások módosítása