Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.05.02. 01:22 mijemaja

Abált szalonna reggeli

Címkék: reggeli fokhagyma zsírszalonna aszódról #összes jóskasógortól

Nem éppen diétás étel, ráadásul nem is vega. Mi csak disznóvágáskor készítettük odahaza, hasaalja zsírszalonnából vagy tokaszalonnából. Hozzáteszem, ez utóbbiból az igazi!!

Életem egy igen nagy elszégyenlése is az abált szalonnához köthető: ettem a munkahelyemen a konyhában, igen finom volt, friss, fokhagymás illata betöltötte a teret – és akkor belépett az a kollégám, aki nem kicsit volt vegetáriánus, hanem igen nagyon nagyon. Ott ültem az abált szalonna fokhagymás illatfelhőjének a közepén, előttem a rengő, friss, ízes abált szalonna, - Miklós szeme kikerekedett, nem szólt semmit, de éreztem, hogy nem csúcsragadozónak minősít, hanem valami egyéb állatfajtának…Próbálkoztam nála a bélhosszúságunk felemlegetésével, a növényi emésztőszerveink alulfejlettségével indokolni a szalonnát, de éreztem, ebből csak a szalonna jöhet jól ki, én nem. Aztán átgondoltam: Miért magyarázkodok? Tényleg rövid a belünk egy növényevőhöz képest, hosszú egy húsevővel összevetve, vagyis „mindenből mértékkel” élve járunk a legokosabban, és abban a kevésben az abált szalonnának is ott a helye, akárhogyan is nézett a Prém Miklós.

 

A disznókóstolónál, abált szalonna készítésnél is szóltam róla, hogy ez az étek nagyon romlandó, érdemes kisebb darabonként becsomagolni és lefagyasztani. Ráadásul kifejezetten szeretem fagyottan enni, felénk ez téli reggelek finom reggelije volt anno Aszódon. Mostanság Apátokkal, keresztapátokkal eszem, ti épp csak kezditek észrevenni, ám még a végén ti is megszeretitek…

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr874483342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása