Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.05.21. 23:37 mijemaja

Tojásos nokedli

Címkék: tojás tészta főétel nokedli liszt #összes

Ez a tavasz egyik alapvető étele volt minálunk Aszódon, igen egyszerű oka volt, mert amikor a kertben a salátafejek kezdtek testesedni, Édes nekiállt salátát készíteni belőlük, s a tavasz vége felé heti gyakorisággal ettük a tojásos nokedlit fejes salátával…
Hozzáteszem, azt ette fél Aszód, s még sokan szerte kis hazánkban. Igen finom, csak apátok nem szereti ezt a klasszikus ecetes-cukros salátát, no meg a tojásos nokedlit sem annyira.
Szerencsére felnőttetek, és a nokedlit is, a tojásos nokedlit pláne kedvelitek, a keresztapátok pedig a tojásos nokedlivel szerintem zsarolható, annyira szereti.
 
Egyszerű elkészíteni, alig kell hozzá valami, vagyis olcsó, kiadós és laktató étel.
 
Hozzávalók:
-          személyenként egy vagy két tojás (én kettőt szoktam számolni, gyerekkoromban egyre se mindig futotta…az igazi tót haluskához nem is kellett!!!)
-          legalább ¼ kg lisztből nokedli, de én inkább fél kilónyiból főzök ki, a fele lesz tojásos, a másik fele másféle
-          Só, 1-2 ek olaj, esetleg egy-két csík füstölt szalonna
 
Elkészítése:
 
1. elkészítem a nokedli tésztáját:
 
Hozzávalók:
-          ¼ kg rétesliszt, ¼ kg simaliszt,
-          3-4 tojás
-          1-3 ek búzadara
-          összességében 1-2 dl folyadék (víz, esetleg hideg szódavíz, netán kis tej)
 
Elkészítése:
 
Átszitálom a lisztet.
Beleütöm a tojásokat, összedolgozom, folyton hozzáadva a folyadékot. Sózom.
Teljesen kidolgozom a fakanállal
A kikevert galuska tésztát pihentetem fél órát.
 
2. Felteszem a sós vizet főni a nokedli tésztához.
 
3. Amikor forrni kezd, én már egy magasabb serpenyőben felteszek 1-2 ek olajat melegedni, netán szalonnakockákkal megbolondítva. Tény, ha szalonna darabkákat is kerülnek bele, még finomabb a tojásos nokedli, és így még apátok is jobban megeszi.
 
4. Felütöm a tojásokat (tudjátok: egy tojást mindig egy-egy csészébe, hogy biztosan jó legyen, aztán mehetnek a keverőtálba). Sózom őket. Korábban villával felvertem magamnak, de ti nagyobb darabosnak szeretitek, ezért egyben hagyom őket, ott a tűzhely mellett.
 
5. Nekiállok a nokedlit több adagban a sós gyöngyöző vízbe szaggatni, pár perc, feljönnek a víz tetejére.
Leszűröm őket, s már rá is dobom a szalonnás zsírra. Egyáltalán nem baj, ha a nokedli pirul egy picit, csak kevergetni kell.
 
6. Amikor már mindet kifőztem, leszűrtem, akkor a serpenyőben lévő forró nokedlire öntöm a tojásokat.
Összekeverem, s várom, had kocsonyásodjék, amennyire éppen kéritek.
 
Apátok kedvéért megszórom sajttal, kis juhtúrót is keverhetek bele, zöldhagymát szórok rá, mikor mivel ízesítem, gazdagítom.
Magamnak meg mindig készítek hozzá cukros-ecetet fejes salátát…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr784530736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása