Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.07.23. 21:54 mijemaja

Saláta Haddad George-tól egy igazi jordániai gezemice saláta

Címkék: saláta hagyma citrom paradicsom uborka retek zöldhagyma kivi fetasajt #összes Jordániából Georgitól

salátageorgi1.JPG

salátageorgi2.JPGGeorgi jordániai munkatársam volt. Céges bulik alkalmával úgy táncolt, mint a parkett ördöge, aranyos volt, kedves, igyekvő és néha nagyon balkezes. Ám a salátája olyan finom volt, hogy a céges „batyus” jellegű baráti összejövetelekre mindig ezt kérték tőle még a lányok is!

A leírás teljesen az ő receptje, ahogyan nekem leírta.

A salátához kell:

-          0,2 kg kivi, vagy eper vagy banán, vagy vegyesen

-          0,5 kg paradicsom

-          0,5 kg uborka

-          1 csomó retek

-          2 csokor petrezselyem

-          1 csomag zöldhagyma, vagy 2 fej vöröshagyma, vagy kombinálva

-          3 db citrom

-          3 gerezd fokhagyma (én többet szoktam)

-          0,5 dl étolaj (de olíva a legjobb)

-          1 tk só

-          0,2 kg juhtúró

-          Csipetnyi őrölt fekete bors

 

Készítés:

-          A fokhagymát összetörjük sóval

-          A retket, uborkát kis kockákra daraboljuk

-          A petrezselymet apróra vágjuk, és az egészet összekeverjük

-          A citromokból kifacsarjuk a levet,  és beleöntjük a salátába

-          A salátát fűszerezzük borssal, ráöntjük az olajat és elkeverjük

-          A feldarabolt gyümölcsökkel és rászórt juhtúróval a tetején tálaljuk

 

Georgi saláta másként, VARIÁLVA:

 Juhtúró helyett variáció sajtokkal

A Georgi által megadott 20 dkg juhtúróból nem veszem előírásnak sem a mennyiségét, sem  fajtáját: nagyon klassz ugyanis hozzá a feta sajt, rákockázom a saláta tetejére, de  ha nincs, akkor is finom a saláta…Jó a kecskesajt is!!!

Az is bevált, hogy a sajtot gyakran mellé teszem, s nm bele, mert csak az keverje bele, aki így szereti.

Színes borsokkal!

Csipetnyi őrölt fekete bors helyett próbáltam durvára darált színes borssal is, a saláta többet is kibír és igen finom így is!

Gyümölcsös salátaöntettel

Készítettem úgy, hogy a gyümölcsöket apróra vágva egy-az egyben a salátába kevertem,  a citromlevet az olajjal, sóval és a borssal külön kevertem össze homogénre, így kevertem össze és így is fantasztikus volt

Georgi salátája kovászos uborkával

Próbálkoztam az alma és az ecetes/ kovászos uborka becsempészésével is a salátába – azzal is jó volt. SŐT!!!!

Georgi salátája joghurtos öntettel

Néha egy kis joghurttal keverem össze az öntetét: szuper!

Amit Georgi salátájából megtanultam: a gyümölcsök alkalmazása a salátákban, ezért aztán simán megpróbáltam egy zöld salátán a kivit, a gránátalmát, és igen meg lettem dicsérve…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr544673902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása