Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.12.08. 19:51 mijemaja

Karácsonyi málnás mézes Dalmától a Blikk segedelmével

Címkék: méz desszert sütemények aprósütemény #összes mézes sütik Dalmától karácsonyi sütemény gyümölcslekvár

karácsonyi málnás mézes.JPGA mézes süti karácsonyfa formája alapján gyanakodhattok, mikor ettük először ezt a Dalma által készített süteményt: hát, biza, karácsonykor.

Ez fogyott el elsőként – ami azt jelzi, finom, jó a recept is és a sütőleányka is.

Elkértem hát Dalmától, aki email-ben küldte el, és ezt írta:

 2011-es Blikk extra november-decemberi számában találtam a receptet.

karácsonyi málnás mézes 1.JPGHozzávalók:

  • 200 g puha vaj
  • 120 g porcukor
  • csipet só
  • 1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 tojás
  • 250 g liszt
  • 180 g mandula (én nem tettem bele)
  • 20 dkg kakaó
  • 2 ek rum vagy narancslé (én      narancslevet használtam)
  • 250 g málnadzsem (én vegyesgyümölcslekvárral      kentem meg)

Elkészítés:

A puha vajat, porcukrot, a mézeskalács fűszerkeveréket és csipet sót alaposan elkeverjük.

A vajas keverékhez fokozatosan adjuk hozzá a a tojást, az átszitált lisztet, a darált mandulát és az egy evőkanál rumot vagy narancslevet, majd dolgozzuk lágy tésztává.

A tésztát csomagoljuk fóliába és legalább két órára tegyük hűtőbe vagy helyezzük hűvös helyre.

A tésztát osszuk több részre és lisztezett deszkán nyújtsuk kb. 3mm vastagságúra. Sütőformával szaggassuk ki és helyezzük sütőpapírral beborított tepsire.

Előmelegített sütőben 180 fokon süssük kb. 10 percig.

A sütiket hagyjuk a sütőben kihűlni. Főzzük lassú tűzön kb. 2percig a málnadzsemet a maradék rummal vagy narancslével. jól keverjük össze, hagyjuk kihűlni majd két formát ragasszunk össze a dzsemmel.

A sütiket tegyük dobozba és 1-2 hétig hagyjuk puhulni. (én 2 nappal a vacsi előtt csináltam ezért maradt még kicsit keksz-szerű)

málnás mézes karácsonyra.JPG

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr654954943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lejer Márta 2020.09.06. 13:18:49

A kakaóból 20 dkg töméntelen mennyiség, szerintem az 20 g, már csak azért is, mert minden más hozzávalót is grammban adtak meg. Előttem a Blikk Nők Extra "2006. Tél" karácsonyi különszáma van, ott is dkg szerepel, de nyilvánvalóan elírás, amit ezek szerint 5 év alatt sem sikerült javítaniuk. Amennyiben az ottani sütikép nem illusztráció, biztos, hogy csak 2 dkg kakaóval készült, mert világosabb a tieidnél.

Lejer Márta 2020.09.06. 13:25:14

Most vettem észre, hogy az elkészítés leírásánál nálad hiányzik is a kakaó hozzáadása, valószínűleg te sem erőltetted bele mind a 20 dekát, de láthatóan többet felvett a tésztád 20 grammnál.

Lejer Márta 2020.09.06. 13:29:46

A több kakaó ellenére azért lehetett mégis jó állagú a sütid, mert mandulát viszont nem tettél bele.

Lejer Márta 2020.09.06. 13:38:54

Érdekesség még, hogy méz – a neve ellenére – egy csepp sem szerepel a receptben...

Lejer Márta 2020.09.06. 13:57:41

A kakaóból 20 dkg töméntelen mennyiség, szerintem az 20 g, már csak azért is, mert minden más hozzávalót is grammban adtak meg. Előttem a Blikk Nők Extra "2006. Tél" karácsonyi különszáma van, ott is dkg szerepel, de nyilvánvalóan elírás, amit ezek szerint 5 év alatt sem sikerült javítaniuk. Amennyiben az ottani sütikép nem illusztráció, biztos, hogy csak 2 dkg kakaóval készült, mert világosabb a tieidnél. Most vettem észre, hogy az elkészítés leírásánál nálad hiányzik is a kakaó hozzáadása, valószínűleg te sem erőltetted bele mind a 20 dekát, de láthatóan többet felvett a tésztád 20 grammnál. A több kakaó ellenére azért lehetett mégis jó állagú a sütid, mert mandulát viszont nem tettél bele. Érdekesség még, hogy méz – a neve ellenére – egy csepp sem szerepel a receptben...
issuu.com/boldogpeace009/docs/blikk-extra-receptek-2011-03-by-boldogpeace
36. oldal
süti beállítások módosítása