Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.12.17. 20:25 mijemaja

Spanyol paprikás krumpli Miklóstól avagy patatas a la riojana Miklós szerint

Címkék: krumpli fokhagyma egytálétel főétel chorizo #összes Miklóstól Spanyolországból

spanyol paprikás krumpli 1.JPGMiklós készült hazafelé, s mondta, „megyek, még meg kell főznöm a vacsorát!”. Nem bírtam a kíváncsiságommal rákérdeztem, „Mit főzöl?”

- Amit két hete minden nap: paprikás krumplit.

- Nem unalmas két héten át?

- Á, újkrumplit kiásom hozzá a kertben, húsz perc alatt összedobom, és olyan finom, hogy nem lehet megunni…ja, én spanyol módra készítem!

Ezek után ne csodálkozzatok, hogy megkérdeztem, hogyan készíti spanyol módra a paprikás krumplit, hogy még két hét után sem unja, aztán utána olvastam, és jelentem, rájöttem, a spanyol paprikás krumpli is olyan, mint a magyar paprikás krumpli (lecsó, pörkölt stb.), ahány ház, annyi paprikás krumpli recept nálunk is.

Jöjjön Miklós féle spanyolság. Összefoglalva a lényeget: nagyon kevés hagyma, nagyon sok fokhagyma, olajban átsütött krumpli, chorizo, (vagy nálam: jóféle villányi stifolder, ami kizárt dolog, hogy rosszabb legyen, mint a chorizo), kevés szaft. Két ekkora fej fokhagymát szinte nem lehetett érezni az 5 szem nagy krumpliból készített paprikáson!

Próbálom idézni, ahogyan gyorsan lejegyzeteltem Miklós szavait:

Olajat melegítek serpenyőben. Aztán amennyi fokhagyma van a háznál, én beleaprózom. A spanyolok egészben teszik bele, és ha már barnulna, ki is szedik. Én benne hagyom.

(Csak megjegyzem: Lehet, hogy szétnyomják, és sűrítésnek visszateszik – én biztosan nem hagynám ki!)

El ne felejtsem, egy kisebb hagymát is teszek hozzá még az elején, jól összevágva. Kevesebbet adok, mint amennyit a normál paprikás krumplihoz szokás, ez csak ízesítő, nem sűrítésre van.

A krumplikat csak megkaparom és hosszúkásra, csónak-formára vágom, ráteszem a fokhagymára. Ameddig csak bírja, sütöm, hagyom, had piruljon.

Ha már barnul a krumpli, akkor jön csak a chorizo karikák hada, nem korábban, csak ekkor teszem hozzá, nem szeretem, ha kiszárad teljesen, jó szaftos maradjon, ép csak átforgatom.

Ekkor  fűszerezem piros paprika, had oldódjon fel, semmi lecsó, se paprika, se paradicsom, tényleg csak só.

Felöntöm nagyon kevés vízzel, hagyom hogy elforrjon annyi, hogy sűrű legyen a leve.

Cirka 20perc alatt kész.

spanyol paprikás krumpli 2.JPGHozzávalók

  • 1 ek olaj (autentikus spanyol: olívaolaj!!!)
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2-3 fej (!) fokhagyma
  • 4-5 nagy krumpli, ha lehet, újkrumpli
  • Chorizo kolbász („spanyolok válasza Amerika paprikájára!…”)
  • 1 ek édesnemes pirospaprika, só olaj (autentikus spanyol: tengeri só!!!)

Hát, Miklós spanyol módi paprikás krumpliját már másnap elkészítettem, friss, kovászolt uborkával kínáltam a családnak, és vártam a reakciókat.

Apátok: - Ha megeszem, és megkérdezed, mit ettem, azt mondom: paprikás krumplit.

Keresztapátok: Ez szinte olyan volt, mint amilyen paprikás krumplit a nagymamám készített gyermekkoromban, ha nem mondod, hogy spanyol, azt hittem volna, hogy Édes-féle, mert ő főzött a mamához hasonló ízekkel…

Tinka: Azt hiszem ezt a paprikás krumplit sem szeretem

Tanulság: Aki a paprikás krumplit nem szereti, a spanyolt paprikás krumplit se fogja kedvelni, mert tényleg nagyon finom, ízes paprikás krumpli a végeredmény!!!!!

Amivel néha javítom:  zöld csípős hegyes paprika (vagy chilipaprika) belekarikázva (vagy csípős őrölt paprika beleszórva), és a víz helyett néha tésztafőzőlével, zöldség alaplével öntöm fel.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr254970496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása