Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.22. 09:24 mijemaja

Cajun fűszerkeverék

Címkék: fűszerek fűszerkeverék #összes kanadából

Észak-Amerika keverék népeinek egyik keverék konyhája a cajun. Én a Culinárisban bukkantam rá egy ilyen fűszerkeverékre. Kipróbáltam. Megszerettem. 

Cajun hal: bedörzsöltem vele a halszeleteket, pár perc alatt átsütöttem – tadam! és kész a cajun halszelet.
Cajun csirke: a csirkedarabokat bedörzsölve, beolajozva, x órát állni hagyom a hidegben, aztán besózom, kis fehér bort aláöntve puhára párolom és ropogósra pirítom. A csirkéhez a nyers fokhagyma mennyiségét növeltem!
 
Cajun sertéskaraj: bedörzsöltem, adtam mellé zellert és a paprikákat, bármilyenből (fehér, pritamin, kaliforniai, csécsi és miegyéb) bármennyit.
 
Láthatjátok, bármilyen hússzeletre jó, ki lehet próbálni, nekünk bevált.
 
A cajun fűszerkeveréket a húsokhoz
- vagy magában, bedörzsöléssel használom,
- vagy olajjal elkeverve,
- vagy borban, ecetben, netán töményebb alkoholban, (lehet figyelni a Váncsa-hatásra!), pl. konyakban, likőrborban elkeverve, stb.
 
Annyira jó, kellemes aromás fűszerkeverék, hogy rájöttem, érdemes egy kis üvegcsét összeállítani ebből a fűszerkeverékből, és ez is a sietős asszony gyors fűszerzésének egyik eszköze lehet a konyhámban.
 
Íme a fűszerkeverékem összetevői és a hozzávetőleges arányaik:
 

Római kömény
1
Koriander
2
Édes paprika
4
Fekete bors
2
Kakukkfű
2
Oregano
1
Zöld kardamom
1
Chili
¼
Fokhagyma granulátum
4
Hagyma granulátum
2

 
Nem autentikus, nem is akar az lenni – ez egyszerűen csak egy jó fűszerkeverék. Kicsit olyan, mintha egy kanadai cajun háziasszony gyártana magának gulyás fűszerkeveréket – remélem, azért sikerült elérnem, hogy a keverékem összetétele és az arányai nagyjából stimmelnek. (Nálunk sem egyforma a háztartásokban, ki és mit tesz a gulyásba, szóval bízom benne, hogy az eltérések beleférnek a konyha szabadságába.)
 
Ezt időnként kiegészítem:
-          friss hagyma mennyiségének növelésével pl. marhahúsnál
-          mártásoknál narancskonyha után a babérlevéllel
-          amikor csak belefér, növelem a paprika mennyiségét, és amennyire lehet, belerejtek chili paprikából is valamelyest a finom csípősség érdekében. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr892100225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása