Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.06.30. 10:44 mijemaja

Sült banán

Címkék: banán édesség desszert #összes

Vajon átsütöm mindkét felét a banánnak. Ennyi, nagyon egyszerű és finom édesség - ráadásul annyi minden alapja! 

1. Ehető magában.
 
2. Ehető jégkrémmel-fagyival.
 
3. Ehető tejszínhabbal – és csokoládémártással csíkozva
 
4. Ehető más gyümölccsel, friss gyümölcsmártással
 
Sült banán jégkrémmel
A fentiek kombinációjával, kedvenc nyári desszertünk lapjaként:
-          tálka aljára teszem a sült banánt
-          erre a jégkrém vagy fagyigombócok kerülhet
-          tejszínhab
-          gyümölcsdarabok
-          csokoládéöntettel csíkok
 
Aztán én rendszeresen beleszórtam-rászórtam a gyümölcsdarabkákat is, és a csokiöntetet úgy csináltam, hogy a banánsütés után visszamaradó vajba öntöttem egy kis tejben elkevert kevéske cukrot és több kakaóport, abból meg is lett a csokiöntet.
Ez az édesség nagyon szereti az epret, málnát, szedret, de a banán ízéhez szinte minden gyümölcs, fagylalt és jégkrém passzol.
 
Mezei sült banán fahéjas cukorral
Mindkét oldalán vajban megsütöm a félbevágott banánt, piruljon meg mindkét oldala és készen is van, ez lett a mezei sült banán.
Összehoztam Fanni másik kedvencével, a fahéjas cukorral: megszórtam vele, és úgy találtuk, illik hozzá.
 
Karamellben úszó banánsziget
Gondoltuk, akkor hozzuk össze Fanni másik kedvencével, a karamellel is: a maradék vajon cukrot karamellizáltam, mártást csináltam belőle egy kis tejszínnel, és körbe öntöttem a sült banánokat.
Ott úszik a karamellben a csíkosra pirult banánsziget. Finom.
Páromnak is akartam adni, ő jégkrémmel kérte, és így született meg a „karamellben úszó banánszigeten nagy fehér jégkrémheggyel” c. konyhai alkotás. Nem volt hosszú életű, mondhatom.
 
Flambírozzuk a sült banánt
Szeretem Váncsa István szakácskönyvét. Annyi mindenféle szesszel csinál szuper ételeket, hogy a barátom mondta, ha a lakatlan szigetre csak egy szakácskönyvet vihetek magammal, az a Váncsa legyen.
Váncsa szakácskönyvét olvasgatva, mindig rájövök, kevés alkoholom van itthon, de még a meglévőket sem használom ki eléggé. Szóval ő az oka, hogy eszembe jutott a jóféle kubai fehér rum és Fanni sült banánjának házasítása. Kipróbáltuk, és eltekintve a flambírozás gyújtogatási problémáitól, a végeredmény egy ünnepi finomság lett, bárkinek merem ajánlani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr722120415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása