Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.10.14. 13:46 mijemaja

Eperdzsem kvázi az OETKER-től

Címkék: eper befőzés dzsem oetker #összes dzsemfix

Eperdzsem ananásszal és kivivel egy kis fix segítséggel… Eddig hagyományosan készítettem lekvárokat, most elcsábultam az akciós Dr Oetker dzsemfixre.

Gondoltam, hosszú kevergetések helyett 1 perc forralás – no, ez igen.
Ráadásul volt hozzá egy recept is, lefotóztam ezt is nektek (bár, mire ti befőztök, ki tudja miket készít az Oetker…) – Ebben volt a következő recept is, amin némiképp változtattam a kivivel és a cukorral is.
Tehát ezek a képek a kiindulást jelentik.
 
Eperdzsem ananásszal recept Oetker hozzávalói:
-          85 dkg eper megtisztítva
-          35 dkg ananász megtisztítva
-          3 lime
-          50 dkg cukor
-          1 tasak dzsemfix 2:1
 
A gyümölcsöket összeaprítva kell a főzőedénybe tenni. Hozzáadni a lime levét, és 2 ek cukorral összekevert dzsemfix. Fel kell forralni.
Ha forr, hozzáadni a cukrot, a keletkező habot le lehet szedni, újraforralni és 3 percig zubogtatva forralni.
Ekkor a tűzről levéve üvegbe tölteni, lezárni és 5 percig fejjel lefelé tartani.
 
Az eperdzsemet ananásszal és kivivel készítettem el a következők szerint.
 
 
 
 
 
 
 
Hozzávalók:
      -          Kb. egy kg epret megtisztítottam, összeaprítottam. (Kiesett annyi belőle, amennyi talán 15 dkg volt)
      -          3-4 karika ananászt aprítottam össze
               2 kivit megpucoltam és szintén  összeaprítottam (úgy véltem ennyi kis  savanyaság jót tesz)
      -    Kb. 40 dkg cukrot előkészítettem
      -        3 normális citrom levét kifacsartam
               A dzsemfixet összekevertem 2 ek cukorral
Előkészítésként kifőztem az üveget.
       -       edénybe teszek egy rácsot.
       -      Arra jönnek az üvegek, a fedelük.
      -        Sót is teszek a vízbe (a só az üvegek falát edzi, utána jobban bírják a hőterhelést!!)
-          Hidegen indítom, szép lassan, elég alacsony tűz mellett felforralom, 10-15 percig forralom.
-          Hagyom kihűlni.
-          Aztán beteszem a sütőbe 80 fok körül
A dzsem elkészítése:
  1. Eper, kivi és ananász a fazékba, rá a 3 citrom leve, és a cukorral elkevert dzsemfix.
  2. Felforraltam. Hozzáadtam a kb. 40 dkg cukrot.
  3. Elég nehezen forrt fel, szóval kevergettem egy darabig, de a végén jött a zubogás. + perc forralás után levettem a tűzről.
  4. A sütőből kivett meleg üvegekbe töltöttem.
  5. A tetejükre 1-1 ek rumot töltöttem.
  6. Lezártam a fedelüket.
  7. Ujságpapírba göngyöltem, fejjel lefelé beraktam száraz dunsztba.
  8. Szép lassan hűlt le, még 3 nap múlva is langyos volt…
  9. Egyet kinyitottam kipróbálni: finom, de ez a dzsemfix adott neki egy kevéske /enyhe bolti lekvár ízt.
Eztán maradok a hagyományosnál…

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr232371336
süti beállítások módosítása