Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.05.26. 22:22 mijemaja

Kovászolt levek finom ivóitalnak

Címkék: ital üdítő probiotikum ivólé #összes

Három poharat láttok a képen, háromféle kovászolt lével. Igyekeztem melléjük tenni a zöldséget-gyümölcsöt is, amivel elkészítettem. Én mindig megiszom a magam készítette kovászolt levet.
Hűtőben tartom, és onnan töltögetem.
Keresztapátok addig itta, amíg rá nem jött, hogy étvágyat csinál, és azóta inkább csak a savanyúságot eszi meg belőle…
Néha azért most is kér belőle, főként ha már elfogyott pl. belőle az uborka, akkor a levet savanyúságként kortyolja étkezés közben.
 
Apátok pedig mostanáig nem itta – de a kovászolt mirabolás (alias fosóka) szilva annyira ízlik neki, hogy még a levét is megissza – ezt láthatjátok a bal oldali kép jobb szélén.
 
Középen a kovászolt zöldparadicsom levét mutatom be nektek. (egy kis hagyma, fokhagyma volt benne!).
 
Balra hátul ott van a finom kapros kovászos uborka leve is .
 
FONTOS!!! Nagyon egészséges, ajánlom nektek is! Tudjátok, a kovászolt lé probiotikum – teli van a tejsav bakteriális erjesztés miatt jóféle baktériumokkal, és ez nagyon egészséges, csak rá kéne szoktatnom benneteket is…
Amikor Lovas a szemembe nézett, és azt mondta, vegyem meg az arany golyócskába zárt egészséget nektek, (FLP, azaz aloe vera MLM termékét, egy gyári probiotikumot), ha szeretem a gyermekeimet, szóval akkor lelki válságba kerültem. Egyrészt igen drága volt, másrészt nem akartalak volna mesterséges bármire rászoktatni benneteket, harmadrészt gyanakodtam, Lovas győzködése és mosolya mögött ott éreztem az üzleti érdekeit is.
Elrohantam a gyermekorvosunkhoz, és megkérdeztem a véleményét. Ő mosolyogva rám nézett (és az ő mosolya őszinte volt!): ha probiotikumot akarok nektek adni, etessek veletek savanyú káposztát és kovászos uborkát, sós vizes zöldségeket, no meg igyuk meg a levüket. Már az ősmagyarok is ittak probiotikumot, éspedig a kumiszt. Az is tejsavas erjesztés.
Hát, azóta kovászolok én mindenfélét magunknak…
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr914548243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása