Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2013.06.22. 21:45 mijemaja

fokhagymás paradicsomsaláta muzsdéjjal készítve

Címkék: saláta paradicsom fokhagyma mártás muzsdéj #összes

paradicsomsaláta muzsdéj öntettel.JPGEz a saláta így született. Kaptam finom zöldhagymát, frisset, igazi kertből, aprítom, s kérdi apátok, mi lesz belőle, - gondoltam a paradicsommal finom lesz salátának, - Áááá, a paradicsom fokhagymával jó!!! Hát legyen,- gondoltam,- ráadásul legyen nagyon fokhagymával, és imigyen lett muzsdéjos.

Épp eljöttek Tamásék, kínálom nekik is, Nem fokhagymás kicsit? – hangzott a kérdés. Mire keresztapátok beleszagolt: Nem is kicsit. Igazán jó fokhagymás szaga van…S amikor apátok mindaddig, amíg volt belőle, csak ezt kérte - beláttam, ilyet máskor is érdemes csinálni.

Hozzávalók:

  • 1-2 fej fokhagyma
  • 1-2 dl minőségi olaj
  • Só, bors
  • 6-8 paradicsom

 

A muzsdéj elkészítése

A muzsdéjról már többször beszéltem nektek, román fokhagymamártás – van hasonló az araboknál, a Balkánon, adják halakhoz, sült bárányhoz petrezselyemmel Albániában, adják joghurttal pindjurként Macedóniában, húslevessel hígítva a grúzoknál, vízzel elkeverve mifelénk. Sóval pépesre összetört és olajjal krémesre kevert jó sok fokhagymáról van szó

muzsdéj készítése.JPGA fej fokhagymát megpucolom, a gerezdeket megpucolom, felaprítom. Ehhez késsel hosszában is szinte végigvágom párhuzamos metszésekkel, aztán arra merőlegesen úgyszintén „berácsozom” – kézbe véve a gerezd végét, amit egyben hagytam megnyomom, s ezzel a másik vége tulipánszerűen szétnyílik. Ekkor késsel végigvágom közel egymáshoz, és így lesz sok kis fokhagymaízikem.

Durva szemű só jó hozzá, had törjön majd az is a mozsárban, ahová a gerezdek és a só kerül.

Töröm pépesre.

Az olajat úgy adom hozzá, mint a majonézhez (vagy a vinetta- azaz a padlizsánkrémhez), vagy vékony –nagyon vékony!- sugárban ballal és folyamatosan keverve a jobbal (jobb kezes vagyok, elárultam magam!), vagy pici kis adagokat öntök és keverem, keverem. Legalább egy dl-t, akár kettőt is felvesz a fokhagyma.

Romániában bármi növényi olajat használtak ehhez – én kifejezetten a minőségi olívaolajokat használom, mert ezt nyersen megesszük, tehát a legjobbat érdemes így bevinni a szervezetünkbe.

A képen látható muzsdéjhoz pl. a Dorisztól és Tamástól a szülinapomra kapott „olyan drága olajat, hogy jobb, ha nem is tudom, mennyibe került”. Egy Borjour Winnie-n voltunk kóstoltatni, s ott a borbazárban voltak sajtos, olívás árusok is, s ezeket az olajokat tényleg úgy kóstoltatták a vendégekkel. Ide írom, hátha olvassák – sőt, ez egy teszt, ha nem reagálnak rá, nem olvassák? Kedves unokatestvéreim, igen finom az olaj, amit tőletek kaptam! Köszönöm!

A saláta elkészítése:

paradicsomsaláta muzsdéj öntettel_1.JPG6-8 szem paradicsomot felvágtam. Tálba tettem és fűszereztem. Ilyen minőségi olaj és abból készült muzsdéj mellé csak fehér borsot, sót használtam ízesítésnek, s ha már volt, egy kis összevágott zöldhagymát.

Jött a muzsdéj, elkevertem és mind megettük.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr105366608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása