Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2010.07.13. 13:49 mijemaja

Pisztrángok készítése ahogy Selyem Vencelnél ettem

Címkék: halak pisztráng főétel #összes erdélyországból

Nem sokféle halat készítek, az igaz.

      -    pisztráng
      -          pontyfilé rántva vagy halászlének
      -          ragadozó hazai halakból kapható filé vagy szelet
      -          afrikai harcsa (hazai bányatavakból) filé vagy szelet
      -          hekk haltörzs
      -          tengeri mélyhűtöttek általában filé, néha haltörzs vagy szelet, netán halpogácsa, stb.
 
 
 
 
Amint látni, az egyetlen egész hal a repertoáromban a pisztráng.
 
Először Selyem Vencel kocsmájában ettem a Békás szorosban, ott az Oltárkő lábánál lévő kis kocsmában. Addig Aszódon a Galgában több piócát láttam, mint halat és békát együtt véve. (Muszáj volt a békákat belevennem, mert hal ha volt is, aprófajta kárász-keszeg féle volt, és még így se hozták a piócák mennyiségét. Mihelyt az eszemhez jutottam, pont miattuk kerültem el szegény kicsi – és azóta is egyre kisebb- Galgát.)
 
Szóval halat nemigen ettem. Nem csináltak a menzákon, nem készített Édes, Jóska hozott néha innen-onnan pontyot.
S akkor jött a pisztráng, máig azt mondom, a legjobban elkészítve: roston sütve.
 
Pisztráng roston sütve
 
A pisztráng hátát Vencel beirdalta, besózta kívül és bévül egyaránt.
Fokhagymázta mindenhol, aztán kevés lisztben vékonyan átforgatta és olajjal bekenve roston megsütötte.
 
Én annyival bővítem idehaza, hogy szalonnával is megízesítem (ha lehet, akkor kívül-belül), és nemcsak roston, hanem tepsiben is sütöm.
 
 
 
Pisztráng kukoricadarában sütve
Aztán Vencelnél ettem kukoricadarába forgatott úgy kisütött változatot is.
 
A beirdalt, besózott – netán befokhagymázott- pisztrángot Vencel az erdélyi konyhában használt kukoricalisztben (málélisztben) vagy kukoricadarában forgatta át, úgy sütötte meg.
Nem mindegy, hogy liszt-e vagy dara, mert biza kicsit más a textúrája, a kukoricalisztes simulékonyabb, a darás durvább, keményebb kicsit. Én ez utóbbit jobban is favorizálom.
Kukoricaliszthez/darához keverek sót, borsot, piros paprikát, abba hempergetem meg sütés előtt a halacskákat.
Néha előtte fokhagymás péppel átkenem a halat – hiába no, nagyon szeretem a fokhagyma ízét a sülteken, úgy jön a kukoricás fűszeres bevonat, majd a hirtelen sütés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr52149048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása