Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.04.20. 21:15 mijemaja

Sóska eltevése télire Anikó szerint

Címkék: tartósítás : befőzés sóska #összes szalicil zöldség tartósítása anikótól sóska eltevése

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anikó édesapjának vidéken van nagy kertje, s ha a lánya náluk jár, rögtön kínálja, szedjen magának sóskát. Aztán az őszi sóskát teljesen le is szedték a kertből, s olyankor elteszik télire.

odahaza is, Anikó édesapja, meg itt fent Pesten is az Anikó.

Tőle kaptam kóstolónak ezt az üveg sóskát.

 

Kipróbáltam, és felhívtam Anikót, mondván, nagyon finom volt a sóskája, mesélje el, hogyan csinálta.

 

Elkészítése:

A sóskát nagyon alaposan megmossa többször is, elvégre kertből van, tele lehet homokkal. (Itt jegyzem meg, a gyümölcsök, zöldség, saláta mosásakor keletkező vizet össze szoktam gyűjteni a mosogatóban, és a növényeket locsolom vele.)

 

Ha a mosóvíz már tiszta, akkor úgy egy az egyben belerakja a leveleket a fazékba.

A rajta maradó víz elég, hogy azon megpárolja, semmi olaj, zsiradék nem kerül bele.

Pár perc elég, hogy a sóska összeessen, akkor hozzádobja az újabb adag levelet, még egy-kétszer így hozzápótol.

 

Amikor krémes trutyi lesz, a képen is látható állagot eléri a sóska, akkor megvárja, amíg 1-2 perc alatt összeforr az egész, és a sóskát az előkészített üvegekbe tölti.

Ezzel újrakezdi az egész folyamatot, míg a sóskalevelek el nem fogynak.

Rászór késhegynyi szalicilt, celofánt tesz rá, aztán rácsavarja a tetőt.

- Dunszt?

- Semmi – felelte.

- Ne már, legalább száraz dunsztot használtál, nem?

- Semmit sem.

- Kifőzted legalább az üvegeket? Kérdeztem.

- Ááá- csak a mosogatógépben mostam el, ott elég forró a víz a sterilizáláshoz.

- S a tetőt kifőzöd?

- ÉééNNN? Mondtam, mosogatógép…

 

Vagyis Anikó az így elkészített, üvegbe rakott, szalicillel stabilizált sóskát egyszerűen csak elrakja a kamrájába.

A sóska, amit kaptam, 2011.őszéről származik, most 2012.márciusa van. A sóska egészséges, finom, semmi baja. Nem is szokott semmi baja lenni – nevetett Anikó, aki joggal büszke a sóskájára.

---------------

 

Volt nálam tegnap Anikó, Én büszkén megkínáltam az új borunkból.A 2011-es évjáratú Syrah fantasztikus bor, nagyon sokat várok tőle. A kisharsányi Bocor-dűlőn belül a Hosszúhát völgyében termett a szőlő, - s kiderült, Anikó tudta, hogy sötétfekete, tömött fürtjei vannak a szőlőjének, amit ezért hívnak fekete lovagnak,- és kóstolt is már ilyen fajtát. A syrah megosztó, vagy nagyon szeretik, vagy sehogy, így Amikó megérdemelte a palackot, mert szereti ezt a borfajtát.

S én mit kaptam tőle? egy üveg sóskát, eltéve. Óóóóó- mondtam neki, tudod-e Anikó, hogy milyen finom az így eltett sóskád?

- Persze hogy tudom, s te tudod, hogy milyen könnyű így eltenni? - no, ezt ezért meséltem el nektek, Anikó minden évben elpakolja a felesleges sóskát édesapjáék kertjéből ezzel a LIGHT módszerrel, s tartja a budapesti -spejz nélküli-  lakásában a kész üvegeket. Ha ezek után júniusban még mindíg klassz a sóska, akkor az jól bírja a gyűrődést.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr774463728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása